Author
Author

Súlyosan-halmozottan fogyatékos felnőttek figyelmi és emlékezeti működésének elemzése zenehallgatás közben

„Vannak a léleknek régiói, melyekbe csak a zene világít be.”

IRODALOM

Crisp, C. (2007): The Efficacy of Intelligence Testing in Children with PhysicalDisabilities, Visual Impairments and/or the Inability to Speak. In: International Journal of Special Education. 22. 1. sz.

Csíkszentmihályi Mihály (1997): Flow – Az áramlat. Akadémiai Kiadó, Budapest.

Fagan, J. F. (2000): A theory of intelligence as processing implications for society. Psychology, Public Policy, and Law. 6. 1. sz. 168–179.

Fekete Anna (2009): Integratív Zenepszichoterápia II. Pszichoterápia 18. 2. sz. 4–11. o.

Gál Anikó (2010): A gyógypedagógiai iskola „egységes tanterve” 1947–61 között. In: Gyógypedagógiai Szemle 2. sz. Letöltés: https://www.prae.hu/prae/gyosze.php?menu_id=102&jid=32&jaid=474. (2017. 01. 26.)

Gebauer, L., Kringelbach, M. L. és Vuust, P. (2012): Ever-changing cycles of musical pleasure: The role of dopamine and anticipation. In: Psychomusicology: Music, Mind, and Brain. 22. 2. sz. 152–167.

Hatos Gyula (1959): A súlyosan értelmi fogyatékos gyermekek nevelésének-oktatásának alapvető szempontjairól. In: II. Országos Gyógypedagógiai Tudományos Konferencia. Tájékoztató. (Előadás kivonat), Felsőoktatási Jegyzet-
ellátó Vállalat, Budapest. 13–15.

Klassen, R. M., Neufeld, P., és Munro F. (2005): When IQ is irrelevant to the definition of learning disabilities. School Psychology International. 26. 3. sz., 297–316.

Kokas Klára (1999): Öröm, bűvös égi szikra. Akkord, Budapest.

Kokas Klára (1992): A zene felemeli kezeimet. Akadémiai, Budapest.

Kokas Klára (2003): Joy through the Magic of Music. 1st Arts and Therapies World Congress, Budapest.
Letöltés: arttherapy.worldcongress.hu/admin/kepek/downloads/219kokas.doc (2018. 03. 19.)

Lányiné Engelmayer Ágnes (2001): Halmozott fogyatékosság; halmozottan fogyatékosok; szócikkek.
In: Mesterházi Zsuzsa (szerk.): Gyógypedagógiai lexikon. Eötvös Loránd Tudományegyetem Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar, Budapest. 109–110.

Leman, M. (2007): Embodied Music Cognition and Mediation Technology. MIT Press, Cambridge, MA.

Márkus Eszter (2005): Súlyosan-halmozottan fogyatékos gyermekek nevelésének elméleti és gyakorlati problémái.
Doktori értekezés. Eötvös Loránd Tudományegyetem, Neveléstudományi Doktori Iskola.

Márkus Eszter (2009): A súlyosan-halmozottan fogyatékos gyermekek bemutatása. Fogyatékosságtudományi Tanulmányok VII. 35. o.

Nakken, H. és Vlaskamp, C. (2007): A Need for a Taxonomy for Profound Intellectual and Multiple Disabilities. Journal of Policy and Practice for Intellectual Disabilities. 4. 2. sz. 83–87.

Pásztor Zsuzsa (2003): Az egészből a részekhez – Kezdeti tapasztalatok a zenei mozgásrögtönzések elemzéséről. Parlando, 45. 4. sz. 2–7.

Pásztor Zsuzsa (2016): Tanulmányok a Kokas-pedagógia köréből. Perfect Lines Kft., Budapest.

Salimpoor, V. N., Benovoy, M., Larcher, K., Dagher, A. és Zatorre, R. J. (2011): Anatomically distinct dopamine release during anticipation and experience of peak emotion to music. Nature Neuroscience 14. 2. sz. 257–262.