Második alkalommal adták át a Majzik Lászlóné-díjakat, melynek alapításáról 2015-ben határozott az Új Pedagógiai Szemle Szerkesztőbizottsága – egyetértésben a lap szerkesztőségével; kiadójával, az OFI-val; és szakmai támogatójával, az MPT-vel.
A díjjal az alapítók hozzá kívánnak járulni Majzik Lászlóné, a kiváló és fáradhatatlan szerkesztő, a pedagógiai közélet jeles személyisége és szervezője emlékének megőrzéséhez.
A díjjal, a kiemelkedő teljesítmények elismerésével az alapítók a lap szakmai minőségének erősítését szeretnék segíteni.
A díj egyaránt szólhat a díjazott dolgozat szakmai eredetiségének, elméleti igényességének, a szemléleti horizont tágasságának, a pedagógiai gyakorlat újszerű megközelítésének, az elmélet és gyakorlat közötti kapcsolat értelmezési minőségének, az írás irodalmi értékeinek, az írással vállalt szakmai-közéleti bátorságnak.
Az Új Pedagógiai Szemle 2016. április 8-i szerkesztőbizottsági ülésén szavazással határozott a 2015-ös évfolyam két díjazandó szerzőjéről/művéről.
A szavazás eredményeként a 2015-ös évfolyam díjazottjai:
Imre Katalin, a Rossz portfólióm (1–2. szám) és Jó portfólióm (avagy hétköznapi gyávaságaim) (9–10. szám) című írásainak szakmai-közéleti bátorságáért, és
Gombos Péter, Hevérné Kanyó Andrea és Kiss Gábor A netgeneráció olvasási attitűdje – 14–18 évesek véleménye könyvekről, olvasásról, irodalomról – egy felmérés tanulságai (1–2. szám) c. tanulmányuk magas szakmai színvonaláért.
Az ünnepélyes díjátadóra 2016. április 15-én a Magyar Pedagógiai Társaság Az értelemig és tovább című felsőoktatási konferenciája kereteiben, az ELTE-PPK Aulájában került sor. A szakmai elismerést – mely emlékkönyvvel, emléklappal, egy diákalkotással s egy éves lapelőfizetéssel jár – Majzik Katalin (Majzik Lászlóné lánya) és Dr. Halász Gábor, az ÚPSZ Szerkesztőbizottságának elnöke adták át.
A díjazottaknak szeretettel gratulálunk!