Milyennek képzelik ma az óvodások, iskolások, egyetemisták és a felnőttek kozmikus környezetünket, milyen mentális képeket alkotnak az egyes égitestek tulajdonságairól, keletkezéséről és pusztulásáról? A 2007 tavaszán zajló, kozmológiai, planetológiai, csillagászati kérdéseket magában foglaló felmérés célja az volt, hogy feltérképezze a különféle korosztályokban „közkézen forgó” elméleteket, tévképzeteket, kijelölje a fogalmi (konceptuális) váltásokat, s ezáltal iránymutatást nyújtson az e területeken oktatóknak. A csillagászati ismeretek tanításában fontos, hogy a tanár ismerje tanítványai előismereteit és tévképzeteit is. Utóbbi azért lényeges, mert ezeket felhasználva tudja elérni, hogy hallgatósága felismerje tévképzeteit, és képes legyen az új, helyes – azaz a ma helyesnek vélt – ismerettel felváltani azt.