Az alábbi beszélgetésben a meghívott szakértők arra kerestek választ, hogy egyrészt milyen lehetőségei vannak itt és most, a Nemzeti Fejlesztési Terv programjai kapcsán az iskolavezetés fejlesztésének, másrészt milyen vezetői stratégia segítheti az iskolák eredményesebbé, hatékonyabbá válását. A beszélgetés érintette az iskolavezetés és az innováció kapcsolatát, továbbá azt, hogy milyen eszközrendszer és oktatáspolitikai környezet tudja hatékonyan segíteni az iskolafejlesztést. Legfontosabb következtetése: az innovációt támogató oktatáspolitikai akarat mellett a vezetésfejlesztésbe történő befektetések segíthetik igazán az iskolák megújulását, továbbá az intézmények olyan intelligens tanulószervezetekké válását, amelyek képesek tanulni önmaguk innovációs kudarcaiból. Ugyancsak fontos tanulsága a vitának, hogy az iskolai innovációk csak kis lépésekben valósulhatnak meg, amelyeket a résztvevők meg mernek tenni, és a környezet hitelesnek fogad el. A változásoknak a tanulás segítését kell szolgálniuk.