Az utóbbi években az Európai Unió stratégiai célkitűzéseinek a hatására több olyan dokumentum készült el hazánkban, amely az oktatás korszerűsítésének, fejlesztésének aktuális kérdéseit is tárgyalja. A stratégiai elvek általában a fejlesztési feladatok elméleti kereteit adják meg, ezek operacionalizálása a fejlesztésből adódó nevelési, oktatási feladatok újraértelmezését kívánja meg az oktatási ágazattól. A tanulmány a stratégiák azon elemeit emeli ki, amelyek az IKT-n alapuló tartalmi, módszertani és adminisztrációs fejlesztés fontosságát hangsúlyozzák. Az egyes elemek ismerete és a különböző stratégiák közötti összefüggések feltárása lehetővé teszi, hogy az oktatás szereplői átgondolják azokat az irányvonalakat, amelyek gyakorlati megvalósítása megszilárdíthatja az informatikai műveltség kialakítását, növelheti az oktatás hatékonyságát, és felkészítheti az egyént az élethosszig tartó tanulásra.