Jó portfólióm (avagy hétköznapi gyávaságaim)
[1]2014. március 26.
A mai napon jelentkeztem a 2015. évi pedagógusminősítési eljárásra. Emberismeret, etika tantárgyat jelölhettem meg. Nagyon örülök, mert az általam tanított tantárgyak közül ezt szeretem a legjobban. Igazolta a Nyugdíjfolyósító Igazgatóság, hogy 2014. február 1-ig 13 év 18 napot töltöttem el közalkalmazotti jogviszonyban. Szakvizsga megvan. Jelentkezés megtörtént. Vágjunk bele!
2014. április 28.
Egyeztették velem az iskolában újra a KIR-ben lévő adataimat. Szakmai gyakorlati éveim száma több mint 8 év, tényleg van szakvizsgám, tényleg leadtam a jelentkezési lapom. Valóban megtörténhet, hogy az intézményvezetőnk hivatalosan lejelenti: Imre Katalin jelentkezett a pedagógusok 2015. évi minősítési eljárására. Kicsit izgulok. Ilyet még nem csináltam.
2014. július 1.
Levelet kaptam az Oktatási Hivataltól: „A KIR személyi nyilvántartásban rögzített adatait ellenőriztük, és megállapítottuk, hogy ezek alapján Ön megfelel a minősítési tervbe történő felvétel feltételeinek. Ezúton értesítjük, hogy a 326/2013. (VIII.30.) Korm. rendeletben foglaltak szerint, az oktatásért felelős miniszter döntése alapján Ön bekerült a 2015. évi minősítési tervbe. E-portfóliója feltöltésére 2014. november 30-ig lesz lehetősége. A feltöltő felülethez való hozzáférésről a későbbiekben tájékoztatjuk.”
Örülök és csodálkozom.
Itt a nyári szünet, jövő héten megyünk nyaralni, családostul. Képtelen vagyok munkával foglalkozni.
2014. augusztus 6.
Nem akarom elhinni, hogy 3 hét múlva iskola!
Megnéztem a munkahelyi levelesládám; még nem kaptam tájékoztatást az e-portfólió feltöltő felületének megnyitásáról. Jobb is így. Délután strandolunk!
2014. szeptember 1.
Hihetetlen! Most komolyan! Hogy’ kezdődhetett el a tanév?!
Pedagógus portfólió, mi is vagy te egyáltalán?
2014. szeptember 12.
Micsoda nap ez a mai! Megnyílt az e-portfólió feltöltő felület. Regisztrálnom kell. Hol is van az oktatási azonosítóm? Azt hiszem, a pénztárcámba tettem még réges-régen azt a világoskék kis kártyát.
2014. szeptember 14.
Jelezte az iskolánk igazgatónője, hogy kapott egy levelet, amelyben hivatalosan is megerősítette az Oktatási Hivatal a jelentkezésemet. Ott a nevem, az oktatási azonosítómmal együtt! Hogy ebből mi lesz…?
2014. szeptember 15.
Kipróbáltam az e-portfólió feltöltő felületét. A Végzettségek rész eleve ki van töltve, minden bizonnyal a KIR-ben szereplő adataim alapján. Sajnos az egyik diplomám és a szakvizsgám nem látszódott. Kértem segítséget az iskola egyik ügyintézőjétől. Nagyon kedves volt, mert addig-addig telefonálgatott és nyomkodta a számítógépe billentyűzetét, míg végül megjelentek a végzettségeim az e-portfóliómban.
2014. szeptember 16.
Megnézegettem az Útmutatót.[2] Megnézegettem a feltöltő felületet is. Megígértem magamnak még tegnap, hogy nem fogok kétségbeesni. Nem estem kétségbe. Papírt, tollat ragadtam, összeírtam, hogy milyen dokumentumokat kell összeállítanom. Minden dokumentum mellé írtam egy dátumot. Meglesz november 30-ig. Íme a dokumentumlista, amit fel kell töltenem:
- profil személyes adatokkal, végzettségek,
- szakmai tapasztalatok, munkahelyek,
- pedagógus-továbbképzések,
- publikációs tevékenység,
- kitüntetések, elismerések,
- nyelvismeret,
- érdeklődési kör,
- eredetiséget igazoló nyilatkozat,
- pedagógiai szakmai tevékenységek bemutatása, dokumentumai;
- a portfólió alapdokumentumai:
– csoportprofil,
– tematikus terv reflexióval,
– 6 óraterv reflexiókkal,
– esetleírás,
– hospitálási napló reflexióval; - a portfólió szabadon választott dokumentumai (esetemben):
– publikációs tevékenység,
–mentortanári munka dokumentumai,
– éves tanmenet,
– szakirodalmi ajánlások.
2014. szeptember 17.
Megkérdeztem a diákokat, hogy megengedik-e, hogy ők legyenek a Csoportprofilban, a Tematikus tervben, az Esetleírásban. Kedvesek voltak, rám hagyták. Megígérték, hogy fognak nekem adni feltölthető diákmunkákat.
Suli után, amikor hazajöttem, nekiálltam összeszedni, hogy mi mindent csináltam az elmúlt 13-14 évben. Tiszta szerencse, hogy elektronikusan sok minden megvan.
2014. szeptember 20.
Megnéztem azt a kormányrendeletet,[3] amit az Oktatási Hivatal emleget a levelében.
Megtaláltam benne a pedagóguskompetenciákat. Ha jól emlékszem, az Útmutatóban ezeket részletezik.
Szóval, ezeket a kompetenciáimat kellene beazonosítanom, miközben töltöm a portfóliómat:
- szakmai feladatok, szaktudományos, szaktárgyi, tantervi tudás;
- pedagógiai folyamatok, tevékenységek tervezése és a megvalósításukhoz kapcsolódó önreflexiók;
- a tanulás támogatása;
- a tanuló személyiségének fejlesztése, az egyéni bánásmód érvényesülése, a hátrányos helyzetű, sajátos nevelési igényű vagy beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő gyermek, tanuló többi gyermekkel, tanulóval együtt történő sikeres neveléséhez, oktatásához szükséges megfelelő módszertani felkészültség;
- a tanulói csoportok, közösségek alakulásának segítése, fejlesztése, esélyteremtés, nyitottság a különböző társadalmi-kulturális sokféleségre, integrációs tevékenység, osztályfőnöki tevékenység;
- pedagógiai folyamatok és a tanulók személyiségfejlődésének folyamatos értékelése, elemzése;
- kommunikáció és szakmai együttműködés;
- elkötelezettség és szakmai felelősségvállalás a szakmai fejlődésért.
Érdekes volt az Útmutató után a kormányrendeletet is átböngészni. Találtam benne a minősítési eljárásról új információkat. A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 1. melléklete tartalmazza a pedagógus értékelésének elemeit. A minősítő eljárás és minősítő vizsga pedig valahogy így lesz, ha jól olvasom:
- a pedagógus legalább két foglalkozásának, tanórájának látogatása;
- portfólióvédés;
- a meglátogatott foglalkozás, tanóra értékelése;
- az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés során a látogatott foglalkozások tapasztalatainak és az összegző értékelésnek a megismerése;
- az intézményi önértékelés pedagógusra vonatkozó megállapításai értékelésének megismerése.
2014. szeptember 21.
Egész éjjel a jogszabályok jártak a fejemben. Reggeli után, bográcsozás előtt átböngésztem a netet további jogszabályok után kutatva.
A köznevelési törvény[4] 64. és 65. paragrafusa foglalkozik a pedagógus-előmeneteli rendszerrel. Szabatosan írja a törvény, hogy a pedagógus munkakörben foglalkoztatott munkavállaló a minősítő vizsga és a minősítési eljárás keretében elnyert minősítés alapján a következő fokozatokat érheti el:
a) gyakornok,
b) pedagógus I.,
c) pedagógus II.,
d) mesterpedagógus,
e) kutatótanár.
A törvény 87. § (1) bekezdésénél kicsit aggódni kezdtem, mert ilyeneket olvastam: „Az oktatásért felelős miniszter működteti az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszerét, intézményenként, ötévente ismétlődő, értékeléssel záruló vizsgálatot szervez és bonyolít le a kormányhivatal közreműködésével.” „A minisztérium és a kormányhivatal által közösen végzett ellenőrzés elsősorban az óra- és foglalkozáslátogatás, a megfigyelés, az interjú és a pedagógiai dokumentumok vizsgálata módszereit alkalmazza.” „Az ellenőrzést legalább három köznevelési szakértőből álló csoport végzi. Az ellenőrzés eredményét a munkáltatói jogok gyakorlása során figyelembe kell venni.”
Utánanéztem az országos pedagógia-szakmai ellenőrzésnek is. Felzaklatott a 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet.[5] A 148. § értelmében a pedagógiai-szakmai ellenőrzés fajtái:
a) a pedagógus ellenőrzése,
b) az intézményvezető ellenőrzése,
c) az intézményellenőrzés.
Az országos szakmai-pedagógiai ellenőrzéssel kapcsolatban további rendelkezéseket olvasgattam még két jogszabályban.[6]
Hú, mit vettem én a nyakamba! Megyek bográcsozni, pásztortarhonya lesz.
2014. október 24.
Ma volt a 6. olyan tanóra, amiről óratervet, reflexiót töltök föl. Jó sok anyag összegyűlt a diákoktól ez alatt a 6 tanóra alatt is. Aranyosak voltak, és nagyon jó munkákat kaptam tőlük. A munkáikon tényleg látszódik, hogy ők ilyenek: kreatívak és okosak.
2014. november 3.
Új hírek a Magyar Közlönyből! Holnap lép hatályba az a módosító rendelet,[7] amely a pedagógus-életpályamodellre vonatkozóan átfogó jellegű változásokat foglal magában.
Már látom, hogy erre egy lyukasóra nem elég, úgyhogy inkább kijavítom a biológia röpdolgozatokat.
2014. november 13.
Újabb levél az Oktatási Hivataltól. Felhívták a figyelmemet arra, hogy a 2015. évi minősítésben résztvevők e-portfólió feltöltésének határideje 2014. november 30. éjfél. Meg arra is, hogy a pedagógusok előmeneteli rendszeréről szóló 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 12. § (2) bekezdése szerint eljárási díjat kell fizetnem, ha esetleg nem tudom feltölteni határidőre az e-portfóliómat, és emiatt megismételt minősítő vizsgára kényszerülök.
Már lassan a végére érek a feltöltögetésnek, nem hiszem, hogy határidőig nem fejezem be a portfóliómat.
Mióta informatikus kollégám javaslatára kipróbáltam a PDFCreator[8] és a PDFTools[9] programokat, nagyon felgyorsult a munkám. Most először nagy hasznát vettem a számítógép-kezelő OKJ-s vizsgámnak. Bele sem merek gondolni, mi lenne, ha ennyire sem értenék a számítógéphez.
2014. november 23.
Végre kész! El sem hiszem! Összesen 150 oldal lett. Újraolvasva, ellenőrizve összesen két olyan részt találtam benne, amiről tényleg mélyen és igazán magamra ismerek: mindkét rész kicsit narcisztikus és giccses, szóval felismerem, valóban én írtam. Az egyik az Esetleírásokban van, amikor is azt részleteztem, hogy beígértem a diákoknak egy-egy elégtelent arra az esetre, ha nem készítik el a házi feladatukat. Merő következetességből be is írtam négy elégtelent a be nem adott házi feladat miatt. Aztán beszélgettem a négy diákkal, hogy miért nem készült el a házi. Elmondták, szavaik nyomán pedig beláttam, hogy sok mindent megérdemelnének ők négyen, de egyest semmiképpen.
A másik rám jellemző rész a Szakmai életút értékelése fejezetben van. Nagy őszinteséggel ezt írtam: „Pedagógusi pályámat a folyamatos tanulás, önképzés kíséri végig. Két egyetemi diplomával kezdtem meg tanári pályámat, melyeket később még egy egyetemi diplomával egészítettem ki. Szakvizsgát 2008-ban szereztem. Szakirányú tanfolyamok elvégzése után két országos névjegyzékre kerültem föl: érettségi vizsgaelnök és gyermekvédelmi szakértő lettem. Jelenleg közoktatás-vezetői képzésen veszek részt, várhatóan a 2014/15-ös tanév végén szerzem meg negyedik egyetemi diplomámat. Pedagógiai szemléletemet, tanári attitűdömet elsősorban diákjaim formálják, fő tanítóim az iskolapadokban ülnek.”
A maradék 149,5 oldalt nehezen olvastam végig, pedig 3 hónapon át gyűjtögettem-írogattam, míg elkészült.
Nem fogom elmondani senkinek sem, hogy a nagy nehezen, verejtékkel elkészített portfólióm még számomra is unalmas.
2014. november 24.
Biztosan sok pedagógus örül az Oktatási Hivatal mai levelének. „Tájékoztatjuk, hogy a 2015. évi minősítéshez szükséges e-portfólió feltöltési határidejét 2014. december 1. 23 óráig meghosszabbítottuk.”
Megkönnyebbülve veszem tudomásul, hogy az én e-portfólióm végén már megnyomtam a Véglegesítés gombot.
2015. január 19.
Már épp kezdtem elfelejteni, hogy pedagógusminősítés is van a világon. De ma egy újabb levél az OH-tól: „Tájékoztatjuk, hogy a 2015-ben esedékes tanfelügyeleti ellenőrzések, pedagógusminősítési eljárások és minősítő vizsgák szervezésének ütemezése, a szakértői kirendelés tervezése megkezdődött. A tervezés során a jogszabályoknak megfelelően, továbbá a szakmai szempontok figyelembevételével rendeljük az eljárásban érintett pedagógusokhoz a szakértői bizottság kompetens tagjait.
Az összerendelések eredményéről, az eljárások időpontjáról és adatairól előreláthatóan 2015. februárban adunk részletes tájékoztatást minden érintettnek.”
Megkérdeztem az iskola vezetőjétől, hogy mit jelentenek a fenti sorok. Azt mondta, hogy február végéig kapok majd tájékoztatást, hogy mikor és kik jönnek hozzám órát látogatni, értékelni.
2015. január 30.
Úgy döntöttem, hogy az egyetemen, közoktatás-vezetői szakon a pedagógus portfólióról fogom írni a szakdolgozatom. Ha már úgyis ezzel foglalkozom hónapok óta, és várhatóan még pár hónapig dolgom lesz vele… Hétfőn le is adom a formanyomtatványt a témamegjelöléssel együtt.
2015. február 27.
Semmi hír a minősítésről. Elfelejtettem volna „lelakatolni” a véglegesített portfóliómat? Vagy nagyon butákat írtam? Vagy…?
2015. március 10.
Még mindig semmi. Bánatomban böngészem a netet. Nem kellett volna. Zaklatottá és feszültté tesz, amit a pedagógusminősítésről olvasok.[10]
2015. április 9.
A Kormány 89/2015. (IV. 9.) Kormányrendelete[11] a pedagógusok előmeneteli rendszeréről és a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény köznevelési intézményekben történő végrehajtásáról szóló 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet módosításáról. Ezt a nevet kapta a legújabb – mai – jogszabály, amit illene átnéznem.
Megyek órára, majd megnézem hétvégén.
2015. április 12.
Megnéztem a módosító rendeletet. Jelentős változás, hogy a 2015. év során megvalósuló minősítő vizsgák és minősítési eljárások esetében az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés során a látogatott foglalkozások tapasztalatainak és az összegző értékelésnek az áttekintése, értékelése, valamint az önértékelés megismerése nem képezi részét a pedagógus értékelésének.
Ha jól értem, mégsem számíthatok tanfelügyeleti ellenőrzésre.
De mire számíthatok? És mikor?
2015. április 19.
Bár még mindig nem tudom, hogy mikor fog jönni hozzám kicsoda és mit is fog csinálni, megpróbáltam kideríteni, hogy mi alapján fognak majd értékelni.
A 89/2015. (IV.9.) kormányrendelet szerint tehát nem kell számítanom tanfelügyeleti ellenőrzésre. Ennek igazán nagyon örülök, mert a Tanfelügyeleti Kézikönyv[12] mellékletében olvasható értékelő kérdések közül alig-alig tudok akár csak egyet is megválaszolni. A pedagógus-interjú kérdései között olvasható például:
- Saját magára vonatkozóan hogyan érvényesíti a folyamatos értékelés, fejlődés, továbblépés igényét?
- Hogyan méri fel a tanulók értelmi, érzelmi és szociális állapotát, a közösség belső struktúráját?
- Hogyan képes befogadó környezetet kialakítani?
A vezetői interjú javasolt kérdései között olvasom:
- Reális önismerettel rendelkezik-e a pedagógus? Hogyan fogadja a visszajelzéseket?
- Hogyan bizonyítja a pedagógus a pedagógiai kérdésekben való tájékozottságát?
- Miben mérhető a pedagógus megbízhatósága?
A vezetői interjú során a minősítő kérdezi az intézményvezetőt a minősítésre váró pedagógusról – vagyis rólam. Ezen az interjún én nem vehetek részt.
A pedagógus önértékelő kérdőívet is kitölt magáról a tanfelügyeleti értékelés keretében.
De ezt mind megúszom, ha jól értelmezem a módosító rendeletet. Viszont ugyanennek a rendeletnek az I./A melléklete tartalmazza, hogy a Pedagógus I. és II. fokozatba sorolásnál összességében mire hány százalékot kaphatok: a portfólióra és a portfólióvédés értékelésére összesen 60%-ot, a megtartott tanórára 40%-ot.
Ha jól tudom, indikátorpontozó alapján értékelik majd mind a nyolc pedagóguskompetenciá(ma)t.
Átmazsoláztam az indikátorpontozót. A több tucat értékelendő sor között ilyeneket találtam:
- Tanítványaiban kialakítja az online információk befogadásának, feldolgozásának, továbbadásának kritikus, etikus módját.
- A célok tudatosításából indul ki. A célok meghatározásához figyelembe veszi a tantervi előírásokat, az intézmény pedagógiai programját.
- Komplex módon veszi figyelembe a pedagógiai folyamat minden lényeges elemét: a tartalmat, a tanulók előzetes tudását, motiváltságát, életkori sajátosságait, az oktatási környezet lehetőségeit, korlátait stb.
- Használja a szociális tanulásban rejlő lehetőségeket.
- Figyelembe veszi a tanulók aktuális fizikai, érzelmi állapotát, és szükség esetén igyekszik változtatni előzetes tanítási tervein.
- Megfelelő útmutatókat és az önálló tanuláshoz szükséges tanulási eszközöket biztosít a tanulók számára, pl. webes felületeket működtet, amelyeken megtalálhatók az egyes feladatokhoz tartozó útmutatók és a letölthető anyagok.
- Különleges bánásmódot igénylő tanuló vagy tanulócsoport számára hosszabb távú fejlesztési terveket dolgoz ki, és ezeket hatékonyan meg is valósítja.
- A tanuló hibáit, tévesztéseit, mint a tanulási folyamat részét kezeli, az egyéni megértést elősegítő módon reagál rájuk.
- Munkájában figyelembe veszi a tanulók és a tanulóközösségek eltérő kulturális, illetve társadalmi háttéréből adódó sajátosságait.
- Értékközvetítő tevékenysége tudatos. Együttműködés, altruizmus, nyitottság, társadalmi érzékenység, más kultúrák elfogadása jellemzi.
- Önállóan képes a tanulói munkák értékeléséből kapott adatokat elemezni, az egyéni, illetve a csoportos fejlesztés alapjaként használni, szükség esetén gyakorlatát módosítani.
- Nyitott a szülő, a tanuló, az intézményvezető, a kollégák, a szaktanácsadó visszajelzéseire, felhasználja őket szakmai fejlődése érdekében.
- A megbeszéléseken, a vitákban, az értekezleteken rendszeresen kifejti szakmai álláspontját, a vitákban képes másokat meggyőzni, és ő maga is meggyőzhető.
- A szakmai munkaközösség munkájában kezdeményezően és aktívan részt vállal. Együttműködik pedagógustársaival különböző pedagógiai és tanulásszervezési eljárások (pl. projektoktatás, témanap, ünnepség, kirándulás) megvalósításában.
- Tisztában van szakmai felkészültségével, személyiségének sajátosságaival, és képes alkalmazkodni a szerepelvárásokhoz.
- Élő szakmai kapcsolatrendszert alakít ki az intézményen kívül is.
- Aktív résztvevője az online megvalósuló szakmai együttműködéseknek.
Minden tiszteletem azoké a kollégáké, akik ezt mind tudják.
2015. május 4.
Annyira aranyos volt ma a nagyfiam! Elkísért az egyetemre leadni a pedagógus portfólióról írt szakdolgozatom. Utána együtt ebédeltünk, török éttermet választottunk. Megérte megírni a szakdolgozatot!
2015. május 14.
Még mindig nem kaptam semmiféle visszajelzést arról, hogy mikorra várhatom a pedagógusminősítés befejezését: az óralátogatást, a portfólió értékelését.
2015. május 26.
Hűha! Levél a postaládámban az Oktatási Hivataltól! A levél tárgya: Portfólió visszanyitás. Alig merek beleolvasni: „A Rendelet 11. § (8) bekezdése szerint: »Ha a minősítési eljárás (4) bekezdés szerint kijelölt időpontja a következő tanévre esik, a pedagógus az azt megelőző tanítási év végéig módosíthatja portfólióját, amikor a minősítésre sor kerül.« A fenti bekezdés értelmében portfólióját az alábbi időszakban módosíthatja: 2015. május 26. 12 óra és 2015. június 22. 23 óra.”
Az óralátogatásról semmi hír a levélben. Ahogyan a portfólió értékeléséről sem.
Csalódott vagyok.
2015. május 27.
Megérkezett a szakdolgozatom bírálata:
„A dolgozat legnagyobb értéke aktualitása, újszerűsége, és az adott intézményre, az adott időszakra vonatkozó reprezentativitása, melyhez a szerző szakmai érintettsége által hitelesség, szakmai felhasználhatóság társul.
Az interjúelemzés kibővítésével, formai kívánalmak szerinti átdolgozással alkalmassá válhat szakmai folyóiratban való megjelenésre.”
Milyen kedves! Már nem is tudom, mikor kaptam utoljára dicséretet. Milyen furcsa, hogy „öreg” tanárember létemre még mindig jólesik, ha véletlenül jót is hallok magamról.
2015. május 29.
Újabb levél az OH-tól! No, most mindent megtudok!
Mégsem… Az óralátogatás időpontja és a minősítők megnevezése helyett arra buzdítanak, vegyek részt az Oktatási Hivatal Projektigazgatósága a TÁMOP-3.1.15-14-2014-0001 Köznevelési reformok operatív megvalósítása elnevezésű projekt keretében megvalósuló pedagógus-továbbképzéseken, hogy felkészüljek a minősítővizsgák, minősítési eljárások és tanfelügyeleti ellenőrzések sikeres lebonyolítására.
Úgy érzem, hogy nincs lehetőségem részt venni a képzésen.
2015. június 8.
Várom és várom, hogy megtudjam, mikor is jönnek hozzám minősíteni, órát látogatni. Milyen lett a feltöltött portfólióm? Elfogadható egyáltalán? Kik fognak meglátogatni?
Vagy tényleg „vissza kellene nyitni” a portfóliómat? Eddig még nem mertem. Meg aztán miért is változtassak rajta? Mihez képest kellene változtatnom, ha semmilyen visszajelzést nem kaptam a feltöltött 150 oldalról?
2015. június 12.
Túl vagyok az államvizsgán.
Furcsa módon nem akkor izgultam, amikor bementem a szakdolgozatvédésre, hanem akkor, amikor kijöttem. Túl szépet mondtak nekem: „Kedves Katalin, a pedagógus-portfólióval kapcsolatos kutatómunka folytatásával a szakdolgozata doktori dolgozattá kerekedhetne.”
2015. június 21.
Slambuc készül kinn a bográcsban, a fűzfánk alatt. Szokatlanul hosszan nézegettem az egyenletesen lobogó tüzet. Szégyellem magam. A tanévnek gyakorlatilag vége, én pedig inkább érzek terméketlen szomorúságot, mint jófajta megkönnyebbülést. Nem tudom, hogy mire volt jó ez a tanév. Papírforma szerint meg kellett volna okosodnom: végigtekintettem a tanári pályámat, összegyűjtöttem szinte mindent, amit az etikatanítás kapcsán felhalmoztam az elmúlt évek során. Nem érzem magam okosabbnak, tudatosabbnak sem. Mert mit is tudtam meg magamról? Azt, hogy szeretem a munkámat, és azt, hogy terhelhető vagyok. Mindkettőt már régóta tudom.
2015. június 22.
Ma estig nyithatnám meg újra a portfólióm. De nem fogom. Ha csak egyetlen mondatnyi érdemi visszajelzést kaptam volna bárkitől, tudnám, hogy hol érdemes változtatni rajta. De nem kaptam. Egyedül vagyok a feltöltött sorokkal.
Elolvastam még egyszer az Oktatási Hivatal levelét. „A portfóliót a jelentkezéskor megjelölt munkakör, tantárgy vonatkozásában kell feltöltenie. Amennyiben a munkaköre vagy az Ön által tanított tantárgy a jelentkezését követően megváltozott, kérjük, azt haladéktalanul hivatalos – aláírt, lepecsételt, szkennelt – nyilatkozatban jelezze a minosites@oh.gov.hu címen. A portfóliójában kizárólag ebben az esetben módosíthatja a feltöltendő dokumentumok munkakörét, tantárgyát.”
Sem a munkaköröm, sem az általam tanított tárgy nem változott. Mi alapján tegyek hozzá az eddig feltöltött dokumentumokhoz? Mi alapján javítsam? Vagy félreértek valamit? Rosszul értelmezem az OH levelét?
2015. június 29.
Ki mondja meg nekem, hogy vajon mire jó a portfólióm?
2015. november 30.
(Utószó) A Jó portfóliómban leírt másfél év lágy, simogató, nyári szellő az elmúlt két hónap történéseihez képest.
A fenti írás Imre Katalin: Rossz portfólióm című vitacikkének folytatása, mely az Új Pedagógiai Szemle 2015/1-2. számában jelent meg.
Footnotes
- ^ Ancsel Éva: Hétköznapi gyávaságaink. https://www.youtube.com/watch?v=GdmU2l52WAo. (2015. 07. 11.)
- ^ http://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/unios_projektek/kiadvanyok/utmutato_...
- ^ http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A1300326.KOR
- ^ http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A1100190.TV
- ^ http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A1200020.EMM
- ^ http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A1200229.KOR, http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid= A1300008.EMM
- ^ http://www.kozlonyok.hu/nkonline/MKPDF/hiteles/MK14149.pdf
- ^ Doc. kiterjesztésű fájlt segít pdf-dokumentummá alakítani.
- ^ Pdf-dokumentumok egyesítését teszi lehetővé.
- ^ http://www.tani-tani.info/szolgalja_a_minositesi; http://www.tani-tani.info/sites/default/files/nahalka.pdf; http://www.osztalyfonok.hu/cikk.php?id=1516
- ^ http://www.kozlonyok.hu/nkonline/MKPDF/hiteles/MK15048.pdf
- ^ https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/psze/psze_gimnazium.pdf