Editor

Hamarosan megjelenik az ÚPSZ 2014/11-12-es száma!

TARTALOM

A képekről

 

LÁTÓSZÖG

A kapcsolatteremtés és az együttműködés jegyében

Dr. Benedek Andrást, a Magyar Pedagógiai Társaság elnökét, és

Horváth Pétert, a Nemzeti Pedagógus Kar elnökét kérdezte

Takács Géza főszerkesztő

KLEIN LÁSZLÓ: Szemelvények 1914 őszének magyar pedagógiai sajtójából

 

TANULMÁNYOK

HOFFMANN RITA – FLAMICH MÁRIA MAGDOLNA: Inklúzió! Fogalom? Szemlélet?

Együttnevelés és kontextusai

VARGA ARANKA: A pécsi Wlislocki Henrik Szakkollégium mint inkluzív tudományos közösség

 

MŰHELY

Kerekasztal-beszélgetés a magyar közoktatási rendszer digitalizációjáról (Tóth Teréz)

Résztvevők: Dr. Csernoch Mária, Gombos Szilárd, Jusztin Tamás, Pölöskei Gáborné, Takács Norbert, Veszprémi Attila, Vígh Sándor 

VESZPRÉMI ATTILA: Élménypárbeszéd – Húszéves a Pont Kiadó

 

ÉRTELMEZÉSEK, VITÁK

ELTE RADNÓTI MIKLÓS GYAKORLÓ GIMNÁZIUM MATEMATIKA MUNKAKÖZÖSSÉGE: Gondolatok a matematika tanításáról és taníthatóságáról

GOMBOCZ JÁNOS – HAMAR PÁL: Test és nevelés – egészségnevelés? Gondolatok egy pedagógiai terminológia-változásról

 

PEDAGÓGIAI JELENETEK

IMRE KATALIN: Rossz portfólióm 

Tanárok Éjszakája – „A lámpás én vagyok” (Helyszíni beszámolók  hét múzeumból) 

 

 

KITEKINTÉS

SZABÓ MÁRIA – BOZSIK VIOLA: OFI-s beszélgetés az információs műveltségről és a finn példáról

 

SZEMLE

Barbara Coloroso: Zaklatók, áldozatok, szemlélők: az iskolai erőszak (Makai Éva)

Dr. Gyarmathy Éva: Diszlexia a digitális korszakban (Kerényi Mária)

Novák Géza Máté – Szári Laura – Katona Vanda: „Defekt?”  –  Színház és dráma a fogyatékosságügyért (Körömi Gábor és Kiss Hajnal)

 

ABSTRACTS

 

NAPLÓ

Konferencia a tanulási nehézségekről az Övegesben (Turcsik Katalin)

A PISA-mérés eredményeinek pedagógiai értékeléséről, illetve nem értékeléséről (Takács Géza, Fenyő D. György és Török Balázs)

 

Szerkesztői jegyzet

B4