TARTALOM
A képekről
LÁTÓSZÖG
A kapcsolatteremtés és az együttműködés jegyében
Dr. Benedek Andrást, a Magyar Pedagógiai Társaság elnökét, és
Horváth Pétert, a Nemzeti Pedagógus Kar elnökét kérdezte
Takács Géza főszerkesztő
KLEIN LÁSZLÓ: Szemelvények 1914 őszének magyar pedagógiai sajtójából
TANULMÁNYOK
HOFFMANN RITA – FLAMICH MÁRIA MAGDOLNA: Inklúzió! Fogalom? Szemlélet?
Együttnevelés és kontextusai
VARGA ARANKA: A pécsi Wlislocki Henrik Szakkollégium mint inkluzív tudományos közösség
MŰHELY
Kerekasztal-beszélgetés a magyar közoktatási rendszer digitalizációjáról (Tóth Teréz)
Résztvevők: Dr. Csernoch Mária, Gombos Szilárd, Jusztin Tamás, Pölöskei Gáborné, Takács Norbert, Veszprémi Attila, Vígh Sándor
VESZPRÉMI ATTILA: Élménypárbeszéd – Húszéves a Pont Kiadó
ÉRTELMEZÉSEK, VITÁK
ELTE RADNÓTI MIKLÓS GYAKORLÓ GIMNÁZIUM MATEMATIKA MUNKAKÖZÖSSÉGE: Gondolatok a matematika tanításáról és taníthatóságáról
GOMBOCZ JÁNOS – HAMAR PÁL: Test és nevelés – egészségnevelés? Gondolatok egy pedagógiai terminológia-változásról
PEDAGÓGIAI JELENETEK
IMRE KATALIN: Rossz portfólióm
Tanárok Éjszakája – „A lámpás én vagyok” (Helyszíni beszámolók hét múzeumból)
KITEKINTÉS
SZABÓ MÁRIA – BOZSIK VIOLA: OFI-s beszélgetés az információs műveltségről és a finn példáról
SZEMLE
Barbara Coloroso: Zaklatók, áldozatok, szemlélők: az iskolai erőszak (Makai Éva)
Dr. Gyarmathy Éva: Diszlexia a digitális korszakban (Kerényi Mária)
Novák Géza Máté – Szári Laura – Katona Vanda: „Defekt?” – Színház és dráma a fogyatékosságügyért (Körömi Gábor és Kiss Hajnal)
ABSTRACTS
NAPLÓ
Konferencia a tanulási nehézségekről az Övegesben (Turcsik Katalin)
A PISA-mérés eredményeinek pedagógiai értékeléséről, illetve nem értékeléséről (Takács Géza, Fenyő D. György és Török Balázs)
Szerkesztői jegyzet
B4