A képekről

Lapszámunkat a Káva Kulturális Műhely négy színházi nevelési programjának a képei kísérik a 14., 46., 50., 51., 53., 113. és a 131. oldalakon. Az előadásokról a Műhely vezetője, Takács Gábor beszél a vele készített interjúnkban (47. oldal). Alább a Műhely további aktuális programjainak ajánlóit mellékeltük a honlapról (kavaszinhaz.hu). (TG)  

A címlapon a színházi műhely Szobor című előadásának egyik jelenete látható.

(Rendezte: Perényi Balázs. A képen: Takács Gábor. Fotó: Fisli Éva.)

 

A Káva Műhely műsoron levő, a beszélgetésben nem érintett előadásai

Gubanc – színházi nevelési előadás. Az előadás során felvetett és körbejárt téma/probléma: hogyan tudunk összefogni, együttműködni a felettünk álló elnyomó hatalommal szemben, mi, a kiszolgáltatottak? (Célcsoport: az általános iskolák 1–2. osztályosai).

Elveszettek – részvételi színházi előadás középiskolások számára.  A kutatáson alapuló részvételi színházi előadás az érdekképviselő és szolidáris társadalmi cselekvés lehetőségeit keresi. A színház nyilvános terében az egyéni és közös cselekvés elakadás-élményeiből kiindulva dolgozzuk fel az aktivitás és a passzivitás társadalmi jelentéseit.

Horda2 – tánc/színházi-nevelési előadás. Egy kőszínház. Egy tánccsoport. Egy igazgató és egy koreográfus. Körülöttük a hazai színház világa. Profilváltás a színházban. Melyik hordához tartozzunk? Hogyan tartozzunk egy hordába?

Apró hősök – színházi nevelési előadás. Az előadás során felvetett és körbejárt téma/probléma: megküzdés, hőssé válás. Ötletadó irodalmi mű: Ágrólszakadt Tóbiás (Timothée De Fombelle). (Célcsoport: az általános iskolák 3–4. osztályosai.)

Üzlet – színházi nevelési előadás. Az előadás során felvetett és körbejárt téma/probléma: mi és hogyan akadályoz bennünket abban, hogy saját kezünkbe vegyük az életünk irányítását? (Ötlet: Dürrenmatt: Az öreg hölgy látogatása.) (Célcsoport: az általános iskolák 6–8. osztályosai.)

Játszótér – komplex drámaóra. Játékunk a 11–12 éveseknek, vagyis az általános iskolák 5–6. osztályosainak szól, a néhány évvel ezelőtt készített HINTA című színházi nevelési előadásunk drámaóra-verziója. Az erőszak nagy témakörén belül az áldozatként való létezés problematikájával foglalkozunk egy történeten belül, mely egy játszótéren zajlik.

Tengerpart – komplex drámaóra. Egy megtörtént eset és Chris Cooper ötlete nyomán. Tengerpart valahol Európában. Két halott kislány és a napozók. Két törülköző. Egy család. Egy apa, aki leteríti a halottakat. Hogy milyen mozdulatokkal, abban egy világ rejlik. (Játékunk a halál, a közöny és az emberség fogalmait vizsgálja színházi eszközök segítségével, középiskolások és tanáraik számára.)