Lebanov József a Kecskeméti Kodály Zoltán Ének-zenei Általános Iskola, Gimnázium, Szakgimnázium és Alapfokú Művészeti Iskolában tartott notebookátadón arról beszélt, hogy a rendkívül felgyorsult technikai fejlődés mellett a 2020-as koronavírus-járvány következtében a tanulók jelentős része nem tudott kellőképpen hozzáférni a tantermen kívüli digitális oktatáshoz.
Kiemelte: a köznevelés eredményességének és hatékonyságának javítása érdekében szükségessé vált egy olyan esélykiegyenlítés, amely révén az intézmények digitális infrastruktúrája fejlődik, a gyermekek informatikai eszközökhöz jutnak, és pedagógus-továbbképzésekre is lehetőség nyílik.
A projekt célja, hogy a jelenléti oktatásban versenyképes, egyenlő hozzáférést biztosító minőségi köznevelést teremtsen, amihez a digitális eszközök jelentős mértékben hozzájárulnak. A lehetőséggel valamennyi magyarországi köznevelési intézmény, köztük állami, egyházi, nemzetiségi önkormányzati vagy akár magániskola is élhet: idén tavaszig már 495 fenntartó jelezte csatlakozási szándékát.
A projekt keretében négy éven át felmenő rendszerben a felső tagozatos és középiskolás diákok szülei igényelhetik gyermekeik részére a notebookokat – tette hozzá.
Lebanov József felidézte: a projekt keretében tavaly decemberig 1400 településen 2500 iskola 3 ezer feladatellátási helyén 140 ezer digitális eszközt adtak át a hetedik és tizedik évfolyamos tanulóknak, valamint a pedagógusoknak.
Az idei tanév végéig pedig több mint 1400 településen 2581 iskola 3 ezer feladatellátási helyén 193 ezer hordozható számítógépet kapnak az ötödik, hatodik és kilencedikes évfolyamos diákok, valamint az intézmények.
A főosztályvezető hangsúlyozta: 2025 december 31-éig az intézményeknek további modern eszközöket is biztosítanak, egyebek mellett programozható robotokat, illetve drónokat.
A projekt a következő tanévben is folytatódik, az akkor ötödikes és kilencedik évfolyamos tanulók számára, a pedagógusok pedig továbbképzéseken vehetnek részt – közölte Lebanov József.
Pálfi Tamás, a Kecskeméti Tankerületi Központ igazgatója arról beszélt, hogy a notebookok nagyobb része a tanulók személyes használatába kerül, ezzel biztosítva az eszközök tanulást támogató lehetőségeit, és a gyermekek digitális kompetenciáinak fejlődését.
A személyes használatú gépeken túl intézményi használatú laptopokat is biztosít a projekt az iskoláknak, ezzel javítva az információ- és kommunikációtechnológiai eszközellátottságot és az egyenlő hozzáférést a berendezésekhez. (MTI)