A zárókonferencián elsőként Pálfi Erika, a Belügyminisztérium Köznevelési Helyettes Államtitkárság Köznevelési Tartalomfejlesztési Főosztályának főosztályvezetője szólalt fel. Kiemelte, hogy a gyerekek manapság már leginkább az interneten keresztül szerzik meg a tudást, ezért felhasználóbarát tartalmat kell gyártani. Megjegyezte, hogy szerinte a projekt sikeresen zárult. „Ez a fejlesztés világszínvonalú!” – tette hozzá.
Brassói Sándor, az OH elnöke elmondta, hogy „a szakpolitika jól eltalálta az irányokat.” Kiemelte, hogy a sajátos nevelési igényű (SNI) és a nemzetiségi tanulók – és tanáraik – végre kaptak egy nagyon széles választékot. „Nincs még egy olyan ország, ahol minden nemzetiségnek saját tankönyve volna” – tette hozzá. (A nemzetiségi kiadványokhoz kapcsolódó cikkünk itt olvasható: https://shorturl.at/eRS17)
Farkas Andrea szakmai vezető előadásában elmondta, hogy befejeződött az „A” sorozatú tankönyvek digitális transzformációja, és elkezdődött a „B” sorozat átdolgozása, amely több interaktív és színes tananyagot tartalmaz. (A szakmai vezetővel készült interjúnk itt olvasható: https://shorturl.at/ghVX5)
Pintér Gergely, az OH Digitális Tananyagfejlesztési Osztályának osztályvezetője előadásában arra kérte a jelenlévőket – s rajtuk keresztül a www.nkp.hu oldal felhasználóit –, hogy „használják bátran, s keressenek bennünket, beszéljünk arról, hogy mitől lehetne még jobb az oldal, amihez megfeszített munkára volt szükség, és nem kevés kitartásra.” (A Pintér Gergellyel készült interjúnk ide kattintva olvasható: https://shorturl.at/CDSTV)
Kóródi Bence Gábor, az OH Tananyagfejlesztési Főosztály főosztályvezetője és Kiss Gábor László, az OH Tankönyvfejlesztési Osztály osztályvezetője a nyomtatott tankönyvekről és az azokhoz kapcsolódó kiegészítő tartalmakról tartották meg előadásukat. Elmondták, hogy eddig 670 akkreditált kiadvány található a www.tankonyvkatalogus.hu oldalon, amelyekből 183 SNI-s tananyag. „Az állami fejlesztések sorában az SNI-fejlesztés világbajnok Magyarországon” – mondta a főosztályvezető, majd hozzátette, hogy a fejlesztések sorában a történelemtankönyvek koncepcionális változása tűnik a legjelentőségteljesebbnek. (A Kóródi Bencével készült interjúnk ide kattintva érhető el: https://shorturl.at/DN134)
Ezt követően Arday István, az OH Digitális Tananyagfejlesztési Osztályának földrajz-témavezetője vette át a szót, s bemutatta a digitális tankönyvek nyújtotta interaktív tanítási és tanulási lehetőségeket, illetve az érdeklődők beletekintést nyerhettek az elkészült okostérképekbe is. (Arday Istvánnal készült egyik korábbi interjúnk itt olvasható: https://shorturl.at/nJK34).
Dani-Pallósi Ágnes, az OH Digitális Tananyagfejlesztési Osztály informatikai tanácsadója az NKP-n található megzenésített memoritereket, illetve az egyéni tanulói teljesítményt támogató megoldásokat mutatta be az irodalom okostankönyvek vonatkozásában, majd Forró Orsolya, az OH Digitális Tananyagfejlesztési Osztály informatikai tanácsadója beszélt az elkészült magyarnyelvtan-könyvekről. A zárókonferencia végén szólt Sipos Imre, az OH tartalomfejlesztési és tankönyvkiadási elnökhelyettese, aki szerint „A munkánk akkor lesz érték, ha eljut azokhoz, akiknek szántuk.”