Országos Neveléstudományi Konferencia a Pécsi Tudományegyetemen

21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség

21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség címmel a Pécsi Tudományegyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar campusa adott otthont a nagy hagyományokkal rendelkező XXII. Országos Neveléstudományi Konferenciának. Az MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság és a Pécsi Tudományegyetem BTK Neveléstudományi Intézet közös rendezvényének népszerűségét mutatja, hogy 2022. november 17. és 19. között több mint 500 előadó osztotta meg kutatásait, legújabb tudományos eredményeit a résztvevőkkel. 36 szimpózium, 3 poszterszekció (26 előadással) és közel 300 tematikus előadás megtekintésére és diszkussziójára nyílt lehetőség 15 egymással párhuzamosan folyó szekcióban. A konferencia tartalmas programját három plenáris előadás színesítette, Pléh Csaba (Kulturális rendszerek elsajátítása. Az olvasás a Web, az agy és a kultúra között), Sari Sulkunen (21st Century Literacy Education: Disciplinary Literacy for Critical Thinking) és William G. Brozo (Actionable Literacy: A 21st Century Competency for Today’s Youth) nagyívű és inspiráló előadásait érdeklődve hallgatta a közönség. A rendezvény, melyen magyar és angol nyelvű előadások egyaránt teret nyertek, lehetőséget biztosított a hazai neveléstudományi műhelyek szakmai kapcsolatának erősítésére, valamint a közös kutatói fókuszok kialakítására, formálására. A hagyományokhoz híven az elhangzott előadásokból válogatott tanulmánykötet készül, melyet a jövő évi konferencián vehetnek kézbe az olvasók, s tekinthetnek meg a konferencia honlapján. A nagy sikerű esemény a hivatalos staféta átadásával zárult, a XXIII. Országos Neveléstudományi Konferenciát az Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kara szervezi majd.