Mostani lapszámunkban ismét olyan témákat gyűjtöttünk össze, amelyek az oktatás világának sokszínűségét mutatják be. Ezúttal az edukáció határokat átívelő ereje kerül fókuszba: bemutatjuk a Déryné Program Határtalan kezdeményezését, amely színházi élményeket visz külhoni magyar közösségeknek, és megvizsgáljuk a Határtalanul program sokrétű, a diákokra és tanárokra egyaránt gyakorolt társadalmi és oktatási hatásait is. Emellett foglalkozunk az OECD Oktatáskutatási és Innovációs Központjának céljaival és határokon túlmutató törekvéseivel, valamint azzal, hogy miként segíthet egy kétnyelvű közegben a közös kultúra, hagyományok és nyelv ápolása a közösségi identitás megőrzésében.
Folytatjuk Kárpát-medencei körkép rovatunkat is, ezúttal Szlovákia magyar pedagógusszervezeteit és oktatási intézményeit állítva a középpontba. Azoknak, akik szeretik északi szomszédaink konyhaművészetét, külön ajánlom gasztrokulturális rovatunkat.
A hazai aktualitások közül tudósítunk az Országos Diákparlament idei gyűléséről, és interjút készítettünk a Nemzeti Pedagógus Kar új alelnökével is, hogy beszámolhassunk a pedagógustársadalmat érintő legfrissebb fejleményekről.
A természettudományos oktatás témakörében fókuszba kerülnek az új filmes oktatási segédanyagok, amelyek a tantárgyi ismeretek elmélyítését vizuális eszközökkel támogatják. Külön cikkben foglalkozunk a kémiaoktatás jelenkori lehetőségeivel is, megvizsgálva, hogyan lehet a tantárgyat korszerűen és élményszerűen tanítani.
A magyar költészet napjához kapcsolódva külön öröm számomra, hogy helyet adhatunk az Alsóerdősori Bárdos Lajos Általános Iskola és Gimnázium diákversíró-pályázata két különdíjas alkotásának – az egyiket mostani, a másikat következő számunkban olvashatják.
Bízunk benne, hogy lapszámunk nemcsak gondolatébresztő olvasmányokat, hanem gyakorlati ötleteket és inspirációt is nyújt az oktatásban dolgozók és az érdeklődők számára.