Hogyan ismerjük fel időben, hogy baj van? Kinek a dolga felvilágosítani? Hogyan és kitől kérjünk segítséget? Mindig így marad, vagy elmúlik? Mikor kezdjünk el vele komolyabban foglalkozni? Megnyugodhatunk, ha bekerült a gyermekünk egy óvodába, iskolába vagy esetleg az egyetemre? Egyáltalán mi történik ott? Mi lesz vele, ha már nem foghatjuk a kezét? – Számtalan kérdés merül fel a szülőkben, ha a gyermekükkel valami baj van, és ilyen esetekben a pedagógusnak, a fejlesztő szakembernek tudnia kell megfelelő választ adni és segítő kezet nyújtani.
A sajátos nevelési igényű tanulókat nem sajnálni, hanem segíteni kell. A gyógypedagógia – de nevezhetjük segítő pedagógiának is – pedig a megoldások bőséges tárházát képes felsorakoztatni. Új rovatunkban a mindennapi pedagógiai gyakorlatban alkalmazható módszerekkel, terápiákkal, szakmai tapasztalatokkal szeretnénk megismertetni az érdeklődőket.