Közösen egyszerűbb

Több mint tíz éve dolgozom csapatban, és ez idő alatt azt láttam, hogy csakis úgy eredményes a munka, ha rendszeresen megosztjuk egymással gondolatainkat, problémáinkat, javaslatainkat, hiszen egy-egy ötletmorzsából bármikor szárba szökkenhet egy olyan megoldás, ami előbbre visz bennünket. Nincs ez másként a pedagógia területén sem, ahol szintén kiemelt jelentősége van az együtt gondolkodásnak. Erre a legkitűnőbb példa a különféle munkaközösségek munkája, a rendszeres megbeszélések tartása, legyen az tantárgyi munkaközösség, osztályozó értekezlet, netán diákönkormányzati megbeszélés.

E hónapban ezért a pedagógusműhelyek működését mutatjuk be. A címoldalon Christmanné Dudás Diána és Kovácsné Kóródi Zsuzsa, a Budaörsi Csillagfürt Óvoda munkaközösség-vezetői szerepelnek, akik napról napra azon dolgoznak, hogy ne csak a kicsikkel, de kollégáikkal is minél gördülékenyebb legyen az együttműködés.

Pál Zsoltot, a zuglói Jókai Mór Általános Iskola humán és idegen nyelvi munkaközösségének vezetőjét feladatairól, illetve a kollégáival való együttműködésről kérdeztük. A Csata Utcai Általános Iskola intézményvezetőjével, Borosné Borbély Beátával az osztályozó értekezletekről beszélgettünk, Németh Tibor, a győri Kazinczy Ferenc Gimnázium és Kollégium intézményvezetője pedig a tantestület működéséről, a munkaközösségek hatékonyságáról és a szülői munkaközösség szerepéről mesélt lapunknak. Emellett megismerhetik az Újpesti Babits Mihály Gimnázium Iskolai Diák Bizottságának tagjait, illetve azt, miként működnek együtt a diákok és a pedagógusok az iskolát érintő fontos ügyek megvitatásában.

Érettségi változások rovatunkban a vizuális kultúra tantárgy várható változásait vizsgáltuk, Van új a NAT alatt rovatunkban pedig a mindennapos testnevelésről kérdeztük Prof. Dr. Hamar Pált, a Magyar Testnevelési és Sporttudományi Egyetem egyetemi tanárát. Dr. Vanó Renátával, az Oktatási Hivatal felsőoktatási elnökhelyettesével a felvételi eljárás jelenéről és jövőjéről beszélgettünk, Innovatív Pedagógia című rovatunkban pedig a Kalandok és Álmok Szakmai Műhely élménypedagógiai foglalkozásait ismerhetik meg. Lélekbúvár rovatunkban Csatlós Csilla executive coach és Dr. Farkas Péter mentálhigiénikus szakember mesélnek a kiégés megelőzéséről, tüneteiről és arról, mit lehet tenni, ha már észleljük azokat.

Oktatás-nevelés rovatunkban Juhász Rebeka tanító bemutatja, miként lehet az énekórákra becsempészni a digitális eszközöket, Vertike Anett fejlesztőpedagógus pedig a tanulási nehézségekkel küzdők tehetséggondozásáról értekezik, hasznos gyakorlati példák segítségével. Spori! című rovatunkban ezúttal – rendhagyó módon – egy röplabdaedzővel, Tóth Gáborral beszélgettünk elhivatottságról, edzői affinitásról és sportpszichológiáról.

Cikkeink olvasásához kellemes időtöltést kívánok!