Olvasási idő: 
10 perc

Javaslatok személyes teljesítménycélok megfogalmazására a pedagógus-teljesítményértékelés (TÉR) során

Forrás: Nemzeti Pedagógus Kar, Tanfelügyeleti és minősítési szakértői tagozat

1. A lemorzsolódás megelőzése érdekében egyéni fejlesztési terv kidolgozása a lemorzsolódással veszélyeztetett gyermekek egyéni fejlődésének megsegítésére és nyomon követésére.

2. Lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók számának csökkentése.

3. Az intézmény munkaközösségeinek munkájában szakmai képességekhez igazodó feladatok vállalása.

4. Hospitálási lehetőség biztosítása a minősülő kollégák számára évente legalább két alkalommal.

5. Differenciált tehetséggondozás a csoportban, a gyermek(ek) érdeklődése alapján.

6. A tanórákon alkalmazott változatos, korszerű módszerek bemutatása a tantestületen belül.

7. Belső kommunikációs csatornák bővítése tanítványokkal, kollégákkal, szülőkkel.

8. Szakmai minőség javítása és a módszertani ötletek gyarapítása érdekében hospitálás félévente/évente legalább egy alkalommal.

9. Egyéni differenciálás.

10. Tanuló(k) felkészítése évente legalább X db versenyre (iskolai, intézményi, városi, levelezős)

11. Október 23-ai megemlékezés megszervezése.

12. Tanévnyitó ünnepély megszervezése.

13. Állatbarát tevékenységekhez szakmai segédanyag készítése.

14. Pedagógusmunkát segítő személyes digitális kompetenciák fejlesztése, gyakorlati alkalmazása.

15. A gyerekek digitális kompetenciájának fejlesztése.

16. Asszertív kommunikációs stratégiák fejlesztése.

17. A nevelési év során legalább x db intézményen kívüli program szervezése a csoportja számára, amely egyaránt hozzájárul a gyermekek testi, lelki, szellemi fejlődéséhez.

18. Iskolakerti tevékenységben való aktív részvétel.

19. Az intézményen belüli tudásmegosztás, jó gyakorlatok átadása/megismerése érdekében évente legalább két egyéni hospitáláson való részvétel.

20. A belső tudásmegosztásban a tanév során egy alkalommal a szakképzettségnek megfelelően egy feladatban kezdeményező szerep vállalása.

21. Kapcsolattartás a könyvtárral, közös foglalkozások szervezése évente minimum X db alkalommal.

22. A mérési-értékelési eredmények felhasználása saját pedagógiai gyakorlatban.

23. Tanórán kívüli tevékenység (versenyre kísérés, tömegsport, rendezvényeken való részvétel, stb.) évente legalább X alkalommal.

24. Innovatív megoldások alkalmazása a pedagógiai munkában.

25. Területi/kerületi nyelvi csapatverseny megszervezése.

26. Határidők mindenkori betartása.

27. Osztályközösség fejlesztése különböző tanórán kívüli programokkal évente legalább X alkalommal.

28. Március 15-ei megemlékezés megszervezése.

29. Magyar kultúra napja alkalmából iskolai/kerületi/területi vetélkedő megszervezése.

30. HH/HHH tanulók egyéni segítése.

31. Az NKP digitális tananyagainak, tankönyveinek megismerése, bevezetése a mindennapi gyakorlatba.

32. Konfliktuskezelési technikák repertoárjának bővítése, mediációs módszerek megismerése és alkalma­zása.

33. Intézményi feladatként (tehetséggondozó, fejlesztő, néptánc, dráma, mozgás, stb…) foglalkozások szervezése heti rendszerességgel. A megvalósulásról beszámoló készítése.

34. Alapfokú angol nyelvismeret megszerzése a külföldi tanulókkal való kommunikáció segítése érdekében.

35. A tehetségígéretek felismerése és gondozása érdekében egyéni fejlesztési terv készítése.

36. A tanított osztályokban az országos kompetenciamérések során elért tanulói eredmények javítása, hozzáadott pedagógiai érték emelése.

37. Csapatépítő foglalkozások szervezése/vezetése a kollégák számára.

38. A határidők betartása, adminisztrációs fegyelem javítása.

39. Szabadidős tevékenység (tanulmányi kirándulás, osztálykirándulás, kulturális programok stb.) szervezése évente X alkalommal.

40. Szorosabb együttműködés kialakítása más osztályokkal, kollégákkal és szülőkkel.

41. „Tanuljunk egymástól” – tudásmegosztó műhely működtetése.

42. Önként vállalt továbbképzés, önképzés megvalósítása.

43. 120 éve született József Attila – parafrázisíró és szavalóverseny megszervezése.

44. Tantestületi közösségépítő kirándulás megszervezése.

45. Szabadidős tevékenység(ek) szervezése évente X alkalommal.

46. Óvodán kívüli programok szervezése, megvalósí­tása.

47. Digitális tananyag(ok) szerkesztése, hatékony alkalmazása, megosztása kollégákkal.

48. Tehetségazonosítás készségszintre emelése.

49. Ökoiskolai/Örökös ökoiskolai cím megszerzéséhez szükséges kritériumok teljesítésében való aktív rész­vétel.

50. Szakmai, módszertani ismeretek bővítése céljából X db (szakirányú/ szakvizsgás/mester-) képzésen való részvétel, a képzési követelmények sikeres teljesítése.

Különböző intézménytípusokra jellemző személyes teljesítménycélok

Általános iskola

1. Vármegyei tanulmányi versenyen legalább két tanuló bekerül az első hat helyezett közé.

2. Tehetséggondozás vállalása.

3. Aktív iskolai feladatvállalás (pl. DÖK-rendezvény, Mikulás-nap, farsang, Halloween, Suliolimpia stb.)

4. Vertikális tudásmegosztás.

5. Tudásmegosztás: továbbképzések tapasztalatainak átadása.

6. Differenciálás, egyéni szükségleteknek megfelelő fejlesztés a tanórákon.

7. A munkacsoport munkatervi feladatai közül a tanév során egy iskolai műsor teljes lebonyolítása.

8. Felzárkóztatás vállalása.

9. Műsorok, rendezvények szerkesztése, szervezése, rendezése (karácsony, ballagás, évnyitó, évzáró stb.).

10. Az integrált nevelés-oktatással kapcsolatos módszertanban való elmélyülés.

11. Projekthetek/projektnapok lebonyolítása, koordinálása évente X alkalommal.

12. HH, HHH tanulók életvezetési szokásainak hatékony támogatása.

13. HH, HHH tanulók tanulási célú digitális eszközhasználatának támogatása.

14. HH, HHH szülők bevonása az iskola életébe, az együttműködés hatékony koordinálása.

15. Motivációs eszköztár bővítése és megosztása.

16. Az intézmény külső kapcsolatainak kiépítésében aktív szerepvállalás.

17. Bemutató foglalkozás vállalása évente X alkalommal.

18. Továbbképzésen, szakmai konferencián való részvétel évi min. X alkalommal.

19. Helyi (települési) közéletben (rendezvényeken) való részvétel.

20. Iskolai vagy osztályműsor készítése ünnepekre.

21. A burn-out elkerülése módszereinek megismerése és megismertetése kollégákkal.

Gimnázium

1. Emelt szintű érettségi vizsgára való felkészítés.

2. 12. évfolyam számára látogatás megszervezése a Terror Háza múzeumba.

3. Nyelvvizsgára történő felkészítés (évfolyamonként X tanuló).

4. Kapcsolatépítés a kerületi iskolákkal, kapcsolódás a helyi közösség rendezvényeihez.

5. Élményszerző tanulás: a szecesszió Budapesten projekt megszervezése.

6. Pénzhét keretében a Pénzmúzeumba való látogatás megszervezése.

7. Megyei és országos versenyeken való eredményes részvétel (országos első 30 helyezés X tanuló).

8. Élményszerző tanulás: egy múzeumlátogatás és egy színházlátogatás megszervezése félévenként.

9. Városismereti projekt keretében a Parlamentbe és/ vagy a Mátyás-templomba való látogatás megszerve­zése.

10. X tanuló előrehozott érettségi vizsgára történő felkészítése.

Gyógypedagógia

1. Kevesebb tantárgy tanítása, még erősebb tananyagkoncentráció.

2. Művészettel összekötött kirándulások – alapozásra, elmélyülésre, összefoglalásként.

3. Évente/félévente X db közös program szervezése: akciónapok, séták, kirándulások, közös alkotás.

4. Saját készítésű eszközhasználat sérülésspecifikussághoz igazodóan.

Óvoda

1. A Zöld óvodai jógyakorlat megvalósítása érdekében legalább 2 projekthét szervezése a környezetvédelmi jeles napokhoz kapcsolódóan.

2. Klímatudatos tevékenység(ek) megvalósítása a nevelési év során legalább X alkalommal.

3. A több szinten és eredményesen szerveződő közösségépítő programok megvalósításában való aktív részvétel.

4. A Pedagógiai Programban a tehetséggondozás részletes kidolgozása (plusz: a „Kiemelt figyelmet igénylő gyermekek” gondozása, akik nem szerepelnek a PP-ben, pl.: BTMN, stb.).

5. Boldogságórák megvalósítása az intézményben.

6. Az intézményben a nevelési év során legalább X darab, nemzetiségi szokásokhoz, hagyományokhoz kapcsolódó program szervezése, a gyermekek, lehetőség szerint a szülők aktív bevonásával.

7. Az SNI gyermekek felzárkóztatása érdekében egyéni fejlesztési terv készítése a gyermek gyógypedagógusával együttműködve.

8. A különleges bánásmódot igénylő gyermekek nevelésének megfelelő tárgyi környezet kialakítása.

9. A digitális kompetenciák fejlesztésének beemelése a Pedagógiai Programba (gyermek, felnőtt, szülői tájékoztatás módjai ezzel kapcsolatban).

10. Folyamatos fejlődés a szakmában: önképzés, továbbképzés keretében.

11. Madárbarát Óvoda cím megpályázása és a kapcsolódó programok megvalósítása.

12. Önképzés, továbbképzés keretében az IKT-kompetencia fejlesztése, a megszerzett ismereteik beépítése a mindennapi munkába, belső tudásmegosztás keretében a tapasztalatok átadása a kollégáiknak.

13. Gyermekcsoportjában a Környezetvédelmi munkaközösség programjához igazodóan legalább 3 alkalommal külső helyszínen élményszerző kirándulás szervezése.

14. Az intézmény stratégiai és operatív szempontból fejlesztésre szoruló területeinek beazonosítása, javaslatok megfogalmazása, intézkedési terv készítése.

15. Szakmai teammunka működtetése alkalomszerűen, illetve tartósan fennálló feladatokhoz igazodva.

16. Állatbarát program(ok) megvalósítása a tanév során X alkalommal.

17. Az intézmény pályázatot nyújt be a ... cím elnyerésére. Az ezzel kapcsolatos feladatok, tevékenységek tervezése, szervezése a tanév során.