A feltöltésre jogosultak több mint háromnegyede véglegesítette portfólióját
Lezárult a pedagógus portfólió online felülete, a feltöltésre jogosultak több mint háromnegyede véglegesítette portfólióját 2014. április 30-ig. Az első körben azok a pedagógusok vehettek részt, akik legalább 14 éves szakmai gyakorlattal rendelkeznek, s munkájuk során szakvizsgát szereztek. Az egyszerűsített eljárás keretein belül közel 25 ezren regisztráltak, azaz a jogosultak 87%-a. 21 611 pedagógus véglegesítette portfólióját, ők 2015. január 1-jétől új besorolási státuszban, Pedagógus II. fokozatban, magasabb fizetésért végezhetik munkájukat. Az EMMI azt a többletteljesítményt ismerte el, melyet a kedvezményezett pedagógusok pályájuk során nyújtottak. A kormány a köznevelés megújítása során az előmeneteli rendszer kidolgozásával a hivatás jelentőségével arányos, tisztességes és értékálló bérrendszert, valamint a nagyobb szakmai teljesítményt elismerő, kiszámítható életutat biztosított a pályán lévők és a jövőben e pályára lépők számára. (EMMI)
Bod Péter Országos Könyvtárhasználati
Verseny országos döntője
2014. április 23-án és 24-én zajlott a Bod Péter Országos Könyvtárhasználati Verseny országos döntője a budapesti Szemere Bertalan Általános Iskola és Gimnázium könyvtárában, az OFI Pedagógiai Könyvtár és Múzeum szervezésében. A könyvtárhasználati verseny témája idén a Holokauszt-évhez kapcsolódóan a „…nekem szülőhazám itt e lángoktól ölelt kis ország…” – Radnóti és kora volt. A megyei és a budapesti fordulóra 2014. március 3-án került sor. A verseny két kategóriában indult, az általános iskola 7–8. osztályosai, illetve a 9–10. osztályos középiskolások számára. Az országos döntőbe mindkét kategóriából 12-12 versenyző juthatott be. (ofi.hu)
Tanulmányút Auschwitzba
Az OFI az elmúlt hónapokban a Holokauszt Emlékközponttal (HDKE) együttműködve, az EMMI támogatásával két pályázati felhívást tett közzé, és egy tanártovábbképzés-sorozatot indított a holokauszt oktatásával és az arról való megemlékezéssel kapcsolatban. Az „Emlékezni és emlékeztetni” című nyílt pályázatot a magyarországi középiskolások és tanáraik számára írták ki, célja pedig a helyi zsidó közösségek emlékeinek feldolgozása volt. A beérkezett pályázatok tanúsága szerint a diákcsoportok feldolgozták saját lakóhelyük zsidó közösségének történetét és emlékeit. A pályázatok magas színvonala a zsűrit egyöntetűen arra a döntésre késztette, hogy a tervezett négy díj helyett hetet osszon ki, így 70 diák és 7 felkészítő tanár indulhatott április 10-én Lengyelországba az OFI és a HDKE által szervezett Krakkó–Auschwitz-Birkenau négynapos tanulmányútra, közvetlenül a díjátadó ünnepség után. (ofi.hu)
Pályázatok
és hallgatók részére