Így kell ezt csinálni

Lapunk tíz évvel ezelőtti indulásakor célul tűztük ki, hogy minél több olyan írást jelentessünk meg, melyek közérdeklődésre tarthatnak számot, melyekből inspirálódni, fejlődni lehet, vagy csak egyszerűen lekötik a figyelmünket. Állandó szerzőink ennek szellemében hozzák el hónapról hónapra a színesebbnél színesebb cikkeket, azonban különös értéke van annak, amikor pedagógusok keresnek meg bennünket azzal a szándékkal, hogy írásukat megjelentessék a lapban.

Évindító lapszámunkban ezért ezen írásokból állítottunk össze egy csokrot, így olvashatjuk Horváth Réka írását, aki egy Arany János Tehetséggondozó Programban részt vevő iskola vezetőjével készített interjút, ahol külön hangsúlyt helyeznek a pozitív pedagógiára. Nyisztor Judit pedagógus az iskolájukban megvalósuló Kelet-Mecsek Mozaik projektet mutatja be, Vertike Anett fejlesztőpedagógus ezúttal pedig saját tapasztalatait is felhasználva értekezik arról, hogy milyen bölcsődét, óvodát, iskolát válasszunk egy SNI-gyermek számára. Mindezek mellett Thaisz Miklóst, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat Iskola Alapítványának elnökét arról kérdeztük, hogy a szervezet miként tudja segíteni az ország leghátrányosabb helyzetű településein élő diákjait.

Természetesen továbbra is célunk, hogy olyan pedagógusegyéniségeket mutassunk be, akik kiemelkedő munkát végeznek. Ilyen Fazakas Andrea is, akiről nemcsak diákjai gondolják így, de egy szakmai grémium is, hiszen a tanárnő nemrég elnyerte a Rátz Tanár Úr Életműdíjat, amivel egy igazán kiváltságos klubhoz csatlakozott. A díj különlegessége, hogy arra mások terjeszthetik fel a jelöltet; így történt ez a Deák Téri Evangélikus Gimnázium biológia–kémia szakos tanárával is.

Aktuális rovatunkban ez alkalommal is beszámolunk érdekes konferenciákról, például egy nemzetközi interdiszciplináris konferenciáról és a Rátz Tanár Úr Életműdíj-átadóról, de bemutatunk egy olyan új kezdeményezést is, melynek keretében érdekképviseletre tanítják a fiatalokat a Kárpát-medencében. Érettségi változások rovatunkban az ének-zene tantárgy várható változásait vizsgáltuk, Lélekbúvár rovatunkban pedig Mayer M. Zsófia mozaikcsalád-szakértővel beszélgettünk a családmodell-változás gyerekekre gyakorolt hatásairól és az oktatási intézmények fontosságáról.

Innovatív Pedagógia című rovatunkban a mányi Hársfadombi Nyelvoktató Német Nemzetiségi Általános Iskola fotószakköréről olvashatnak, Van új a NAT alatt rovatunkban pedig az új Dráma és színház tankönyveket ismerhetik meg. Emellett ajánlom figyelmükbe legújabb rovatunkat, melyben fiatal sportolókat mutatunk be. Elsőként egy igazán ígéretes atlétát, Kovács Ferenc Somát ismerhetik meg, aki amellett, hogy többször elnyerte a Magyarország jó tanulója, jó sportolója címet, immáron azt is elmondhatja magáról, hogy hamarosan a világ egyik legjobb egyetemén kezdheti meg tanulmányait.

Jó olvasást kívánok!