Egy csokor jókedv

Kedves Olvasóink!

Az elmúlt hónapokban annyi pedagógiai jó gyakorlatot és pozitív példát küldtek nekünk, illetve ajánlottak figyelmünkbe, hogy úgy gondoltuk, csokorba szedjük és a tanév végén átnyújtjuk őket Önöknek. Mindezt azért, hogy lássák: mindig születnek újabb és újabb ötletek, módszertani javaslatok, mindig van valaki, aki kidolgozza, projektté szervezi, végigviszi, dokumentálja, és ha arra érdemesnek találja, megosztja őket másokkal – saját örömére és a többiek gazdagodására. Nekünk sem lehet más a célunk, mint hogy bemutassuk, mennyire ötletgazdagok és elhivatottak a mai pedagógusok, és hogy teret adjunk azoknak a hazai és nemzetközi jó gyakorlatoknak, amelyekből további ötleteket és erőt meríthetnek a munkájukhoz.

Sok telefont és e-mailt kapunk tanároktól, akik szívesen megosztanák másokkal bevált módszereiket, mesélnének egy-egy jól sikerült programról, együttműködésről. Igyekszünk lehetőséget adni mindazoknak, akik jó példával szolgálhatnak másoknak. Gondoljanak csak a korábbi lapszámainkban megjelent, az iskolai freskófestészetről szóló írásunkra (69. évf. 4–5. sz.), Sózer-Pápai Zsuzsánna filmre kívánkozó, vigasztaló történeteire (69. évf. 9. sz.), a KÚT-díjazott „Értünk Kunság mezein ért kalászt lengettél” mintaprojektre a kenyérkészítésről (69. évf. 9. sz.), Frekot Erika, földrajz–biológia szakos tanár honlapjára (70. évf. 6. sz.) vagy a Budapest III. kerületi Hétpettyes Óvoda személyiségfejlesztő játékgyűjteményére (71. évf. különszám), és még sorolhatnám.

Jelen lapszámunkban is hasonlóan értékes jó gyakorlatokat teszünk közkinccsé. Bemutatjuk többek között, miért lenne minden iskolában szükség „boldogságórákra”, miért hasznos, és milyen tematika mentén halad a 10 hónapos boldogságprogram. Megismerkedhetnek a pécsi Babits Gimnázium Pécsi portrék című díjnyertes projektjével, mely egyedülálló módon ötvözi a digitális eszközök és programok alkalmazását, nevel a szociális média felelősségteljes használatára, s vezet rá a valós, személyközi kapcsolatteremtésre, kommunikációra. Megtudhatják, hogy a szentendrei Templomdombi Általános Iskola hogyan érte el, hogy diákjai tényleg kedvet kapjanak a szelektív hulladékgyűjtéshez. És bemutatjuk a halkan mormolászó Napo figurán keresztül azt is, miként lehet szórakoztató és emlékezetes egy baleset- és munkavédelemről szóló animációs filmsorozat.

Még sok kiváló jó gyakorlat vár megjelentetésre, de továbbra is kérjük Önöket, hogy ha van még tarsolyukban akár egy tanórára, akár egy teljes tanévre szóló jó gyakorlat, és szívesen megosztanák tanártársaikkal, küldjék meg számunkra, a legjobbakat megjelentetjük.

Ha pedig a lappal kapcsolatban van építő jellegű javaslatuk, kérésük, kívánságuk, azt is osszák meg velünk. E célból hoztuk létre rövid kérdőívünket (ofi.hu/kerdoiv/kerdoiv-az-uj-kozneveles-magazinrol). Az ezzel kapcsolatos részleteket a hátsó belső borítón találják. Visszajelzéseiket előre is köszönjük.

Végül pedig engedjék meg, hogy a most következő nyári szünetre igazi kikapcsolódást, feltöltődést és örömteli, boldog pillanatokat kívánjak Önöknek. Bízom benne, hogy lapszámunk sok értékes olvasnivalót, kulturális és utazási ajánlónk pedig további ötleteket ad majd a nyárra.