Tartja magát a közvélekedés, miszerint egy új idegen nyelv megtanulásával nemcsak grammatikát és szókincset sajátítunk el, hanem bepillantást nyerhetünk a nyelvet beszélők kultúrájába is, újfajta gondolkodásmódokat tanulunk. Vélem, hogy egy jó nyelvtanár örök életre meg tudja szerettetni a nyelvet. Angol nyelvi tanulmányaim során Szentirmay Lyane tanárnő óráin szinte minden alkalommal megtudtunk valami újat az angol történelemről, irodalomról, művészetekről, sőt, egy skót tánc megtanulása sem maradhatott ki a repertoárból. A nyelvtanulás ugyanakkor egy hosszadalmas folyamat, de ha azt nem támogatjuk meg önszorgalommal, ha nem igyekszünk minden nap tenni valamit azért, hogy tökéletesedjen, megszilárduljon tudásunk, sajnos az eredmény is várat magára. Éppen ezért – angolul, franciául és kicsit görögül beszélőként – az egyes nyelvekben jobban elmélyedve mindig igyekeztem plusz időt szánni a nyelv jobb megismerésére, idegen nyelvű hírportálok böngészésére, vagy akár csak az általam használt közösségi oldalak nyelvének átállítására, ezzel is segítvén a hétköznapi kifejezések tudat alatti rögzítését.
Mostani lapszámuk fő témáját tehát az idegen nyelvek képezik. Bárdos Jenő professzort a hazai nyelvoktatásról kérdeztük, de kiderül az is, miért tesznek egyre többen nyelvvizsgát az utóbbi időben. Nyelvtanulási kalandjairól mesélt nekünk dr. Boga Bálint orvosíró, a tanulást segítő idegen nyelvi tankönyvek szerkesztője, Hajas Attila által pedig a könyvkészítés metodikáját ismerhetik meg, a koncepció kidolgozásától egészen a nyomdai kivitelezésig. Érdekességképp bemutatjuk, hogy egyes magyarországi iskolákban hogyan folyik a kínai nyelv oktatása, emellett annak is utánajártunk, hogy egy külföldi miként sajátíthatja el a magyar nyelvet a Pécsi Tudományegyetemen. Sajnos lapszámunk készítésekor érkezett a hír, hogy a koronavírus-járvány okán a Külföldi Nyelvtanulási Programot határozatlan időre felfüggeszti a minisztérium, így erről későbbi lapszámunkban igyekszünk képet adni.
Nem mehetünk el természetesen szó nélkül amellett sem, hogy a kormány intézkedéseinek megfelelően március közepétől immáron digitális formában folyik tovább az oktatás, ezért az Oktatási Hivatal módszertani útmutatójával igyekszünk segíteni olvasóinkat. Emellett következő lapszámunkat a kialakult helyzetre való tekintettel a tantermen kívüli, digitális oktatásnak szenteljük.
Szemfülesebb olvasóinknak talán már szembeötlött a címlapunkon látható bagoly logó, ez egyet jelent: 2019 decemberétől az Oktatási Hivatalban folytatjuk munkánkat. Ebből a változásból Önök alig fognak érzékelni bármit is, hiszen mi továbbra is azért dolgozunk, hogy minden hónapban elhozzuk a pedagógusokat foglalkoztató legaktuálisabb témákat, módszertani példákat, bemutassunk példaképeket, iskolaportrékat és természetesen jó gyakorlatokat.
Ezúton is kellemes időtöltést kívánok cikkeinkhez, melyek tartalmas kikapcsolódást nyújthatnak az otthon töltött estéken!