A kínai nem a világ legnehezebben elsajátítható nyelve

Motivációs tényezők a 7–13 éves korú gyermekek kínai nyelvtanulásában

Irodalom

ÁFSZ Humánerőforrás (2008): Fejlesztési operatív program ÁFSZ: Nyelvtanár • Letöltés: http://www.epalya.hu/media/mappa/nyelvtanar.pdf (2020. 03. 10.)

Arredondo, M. M., Xiao-Su Hu, T. Satterfield, I. Kovelman (2017): Bilingualism Alters Children's Frontal Lobe Functioning for Attentional Control – Developmental Science, 20 (3) • Letöltés: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5376242/ (2020. 03. 10.)

Csapó Benő (2001): A nyelvtanulást és a nyelvtudást befolyásoló tényezők. Iskolakultúra, 8. 25–35.

Csibi Mónika (2006): A tanulási motiváció pszichoszociális tényezői. Magyar Pedagógia, 106. 4. 313–327.

Csizér Kata (2007): A nyelvtanulási motiváció vizsgálata. Új Pedagógiai Szemle, 6 • Letöltés: http://folyoiratok.ofi.hu/uj-pedagogiai-szemle/a-nyelvtanulasi-motivacio-vizsgalata (2020. 03. 10.)

Csizér Kata és Dörnyei Zoltán (2002): Az általános iskolások idegennyelv-tanulási attitűdjei és motivációja. Magyar Pedagógia, 102. 3. 333–353.

European Commission Staff Working Document (2012): Language competences for employability, mobility and growth. Strasbourg • Letöltés: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/PDF/?uri=CELEX:52012SC0372&from=en (2020. 03. 10.)

Klein Ágnes (2011): A nyelvelsajátítástól a nyelvtanulásig. Anyanyelv-elsajátítás – kétnyelvűség – idegennyelv-tanulás. (TÁMOP - 4.1.2.-08/1/B-2009-0003), PTE • Letöltés: http://janus.ttk.pte.hu/tamop/tananyagok/nyelv_elsajatitas/index.html (2020. 03. 10.)

Kozjek-Gulyás Anett (2013): A nyelvtanulási stratégiák szerepe a kínai nyelv tanulásában – doktori disszertáció, Budapest. • Letöltés: http://doktori.btk.elte.hu/lingv/kozjekgulyasanett/tezis.pdf (2020. 03. 10.)

Medián, Szénay Márta (2005): Az idegennyelv-ismeret. Jelentés az országos nyelvtudás-felmérés kvantitatív szakaszáról. Nemzeti Felnőttképzési Intézet, Budapest. • Letöltés: http://konyvtar.nive.hu/files/19median.pdf (2020. 03. 10.)

Milne, W: Learning the Chinese language. Wikipedia. • Letöltés: https://en.wikipedia.org/wiki/William_Milne_(missionary) (2020. 03. 10.)

Rhodes, N. C. (2014): Elementary School Foreign Language Teaching: Lessons Learned Over Three Decades (1980–2010), Foreign Language Annals. • Letöltés: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/PDF/?uri=CELEX:52012SC0372&from=en (2020. 03. 10.)

Sebestyén Nóra (2013): A tanuláskoncepciók kulturális beágyazottsága – magyar, kínai és amerikai fiatal felnőttek tanulásfogalmának összevetése. Magyar Pedagógia, 113. 1. 3–28.

Tinsley, T., és Board, K. (2017): Languages for the future, The foreign languages the United Kingdom needs to become a truly global nation, The top languages the UK needs most post-Brexit. British Council Report. Letöltés: https://www.usnews.com/opinion/knowledge-bank/articles/2016-10-25/teaching-mandarin-chinese-should-be-a-priority-for-american-schools (2020. 03. 10.)