Ha érdemben kívánunk foglalkozni a testkultúra és a sport új összefüggéseivel, akkor a köztudatban új szemlélet meghonosodása jelenthetné a társadalmilag hatékony és egészséges, gondolkodni vágyó, aktív, kreatív, tudatos társadalom kialakulását. Napjaink felgyorsuló, kiszámíthatatlanul változó világában a rendszerben érvényesülő visszacsatolások miatt a legkisebb hatások is előre nem jelezhető kedvező vagy kedvezőtlen változásokat okozhatnak. Éppen ezért arra kell törekednünk, hogy a társadalom minden egyes polgára számára lehetővé tegyük a fizikai és a lelki egészség harmóniáját, valamint az erről megszerzett tudás alkalmazását. A tanulmány bemutat egy budapesti gimnázium tanulóival végzett vizsgálatot, amely arra irányult, hogy milyen módon képzelik megszerezni a fiatalok a fizikai és lelki egészség harmóniáját, hogyan tervezik a megszerzett tudás alkalmazását: a társadalmi megújulást.