Abstract
ÖSSZEFOGLALÓ
Tanulmányunkban a mindennapos testnevelés bevezetésének helyi nehézségeit, illetve ezek egy megoldási lehetőségét vizsgáljuk meg egy budapesti általános iskolában.[1] Ebben az iskolában a nehézségek kezelésében fontos szerepet kapott az egyesületi korcsolya- és jégkorongoktatás mint a hagyományos tornatermi órák egy részét kiváltó testnevelő tevékeny-ség. Miután a törvény lehetőséget ad a heti ötből két óra szakszerű kiváltására, kutatá-
sunkban e példán keresztül mutatjuk be a jégkorongoktatást mint az iskolai testnevelésórák egy részét innovatív módon kiváltani képes sporttevékenységet. Feltételezzük, hogy az újszerű megközelítés lendületet adhat további új megoldások keresésének, így segítve a mindennapos testnevelés módszertani fejlődését. Jelen tanulmányban leírt eredményeink azt mutatják, hogy a vizsgált iskolában a tanulók, a szülők és a pedagógusok is támogatják és pozitívan ítélik meg az említett változtatásokat.