A Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) oktatási miniszterei 2001. áprilisi ülésükön fontos feladatként jelölték meg a tanítás és a tanulás minőségének fejlesztésére szolgáló stratégiák kialakítását. Ennek érdekében feltérképezik, hogy az oktatás szereplői, a kormányok, az oktatási intézmények, a helyi közösségek hogyan működhetnének együtt hatékonyabban a tudás megteremtésében. Az Oktatási Bizottság 2002. évi munkaprogramjában javaslatot tett egy tanítással és tanulással foglalkozó programra, amely a vitát követően „A tanítás és a tanulás minőségének fejlesztése” címet kapta. Az erről szóló dokumentumban bemutatják a témára vonatkozó javaslatokat. Ismertetik az elmúlt időszakban végzett munka eredményeit, az új tevékenység kereteit és területeit, meghatározzák a fő problémákat és munkamódszereket, valamint a szervezeti kérdéseket.