A sajátos nevelési igényű (SNI) gyermek meghatározása a jelenleg hatályos köznevelési törvény szerint az olyan különleges bánásmódot igénylő gyermek, tanuló, aki a szakértői bizottság szakértői véleménye alapján mozgásszervi, érzékszervi, értelmi vagy beszédfogyatékos, több fogyatékosság együttes előfordulása esetén halmozottan fogyatékos, autizmus spektrum zavarral vagy egyéb pszichés fejlődési zavarral küzd. Az SNI-s gyerekeknek állandó vagy átmeneti jelleggel fizikai, biológiai, pszichikai, intellektuális, családi vagy szociokulturális okok miatt egyéni, a többségtől eltérő nevelési-oktatási szükségleteik vannak. Az SNI-s tanulók számára készültek el a 2018 és 2022 közötti fejlesztési időszakban azok a taneszközök, amelyek megkönnyítik a sajátos nevelési igényű tanulók tanulását.