Napjainkban előtérbe kerültek azok a vizsgálatok, amelyek a serdülők szubjektív jóllétét elemzik, s a befolyásoló tényezők között a társas hatások kiemelt helyen állnak. A szerzők középiskolások (N = 881) körében azt vizsgálták, hogy a család és az iskola – mint két kiemelt szocializációs közeg – milyen kapcsolatban van a serdülők élettel való megelégedettségével. A vizsgálatba bevonták a baráti kapcsolatokat is, amelyek ebben az életkorban szintén meghatározóak a szocializációban. Az eredmények a szülői támogatás pozitív szerepére hívják fel a figyelmet, míg az iskolai teljesítmény és az iskolai elégedettség szintén a serdülők élettel való elégedettségének forrásai. A problémák megbeszélése a szülőkkel jelentős védőfaktor, ugyanakkor a tanárokkal való megbeszélés nem járul hozzá a serdülők szubjektív jóllétéhez.