Tapasztalataim szerint egy könyvtárostanár mindennapjait alapjaiban az határozza meg, hogy hogyan lett azzá, ami, illetve hogyan került az adott iskolába. Jómagam 14 éve voltam a miskolci Könyves Kálmán Általános Iskola magyar-történelem szakos tanára és részmunkaidős könyvtárosa, amikor 2000-ben lehetőséget kaptunk főállású könyvtáros foglalkoztatására. Jelenleg tehát még mindig a pedagógus múltam „vezet” három évvel. Könyvtár-informatikus diplomám is jóval későbbi, mint a tanári. Ennek elsősorban előnyeit élvezem: töretlen a kapcsolatom és barátságom a tantestülettel, tökéletesen ismerem az éves rendet, a tantervet és az egész intézmény szívverését. S ugyanez az előny a hátránya is: mivel mai napig a tantestület egyenrangú tagjának tekint mindenki, jogom és kötelességem minden feladatot ellátni, amit a kollégák: a folyosói ügyelettől az ünnepségszervezésen át a teremrendezésig.