Tóth Béla több szempontból is különleges alakja az olvasáskutatás hazai történetének. Egyrészt „elvileg” nem is nevezhetnénk e terület szakértőjének, mert bár pedagógiai végzettséget szerzett, első kutatásai, tudományos publikációi inkább a pszichológia, illetve a lélektan és a pedagógia határterületeit célozták meg. Ám az 1960-as években végzett munkássága már nem csupán az olvasás
Aligha kell felmérésekkel alátámasztani, hogy néhány évtized alatt alaposan megcsappant a fiatalok olvasási kedve – már ami a szépirodalmat illeti. Sőt, ezek a fiatalok (iskolások) mára felnőtté lettek, nem véletlen, hogy egy 2005-ös vizsgálat azt mutatja, hogy a magyar „olvasóképes” lakosság
Az Olvasó-társ programmal a Magyar Olvasástársaság (HUNRA) országos mozgalmat szeretne indítani ősszel. Céljuk, hogy minél többen áldozzanak idejükből arra, hogy a mese, az olvasás, a felolvasás, a történetek hallgatása, megbeszélése olyan gyermekek