Logikai és szituációs játékokkal, sok-sok mozgással és a házi feladat szinte teljes kiiktatásával teszik örömforrássá a tanulást a diákok számára a Csemői Ladányi Mihály Általános Iskolában, ahol a 2018/19-es tanévben vezették be a Komplex Alapprogramot (KAP). A lemorzsolódás megfékezését célzó módszertani újítás a frontális oktatás helyett a tanulók aktív bevonására, csoportmunkára épít, és fontos alapvetése, hogy a gyerekek élményeken keresztül, észrevétlenül szerezzék meg a szükséges tudást. Arató Istvánné, a programot mintaszerűen megvalósító csemői iskola intézményvezetője arról beszélt, hogy rövid idő alatt nehéz megváltoztatni a régi beidegződéseket, de náluk már elkezdődött a pedagógiai szemléletváltás. Az igazgatónő nagyon örül, hogy az elmúlt tanévben végzett munkájuknak köszönhetően jövőre már hivatalosan is használhatják az „Élménysuli” címet.