KOMA pályázati projekt keretében a problémamegoldás tanításának-tanulásának alapvető elméleti kérdéseit igyekszem elemezni, bemutatni az utóbbi évek neurobiológiai, kognitív pszichológiai, matematikadidaktikai kutatási eredményei alapján. Fő célom a feladatok osztályozása az oktatásban betöltött funkciójuk szerint. Reményeim szerint ennek segítségével a tanárok elegendő támaszt kapnak ahhoz, hogy a sok ezer feladat kínálatából tudatosan válasszanak az oktatási folyamat különböző fázisainak megfelelő feladatokat. Elsősorban elméleti megalapozásra és konkrét feladatok kiválasztására, bemutatására vállalkozom minden feladattípussal kapcsolatban. Tudatosan szeretném a konkrét, vizuális reprezentációk használatának fontosságát alátámasztani a különböző megoldások összehasonlításával. Egy második fázisban a konkrét kipróbálást is nagyon fontosnak tartom. Kiemelt feladatnak tekintem, hogy a kidolgozott anyag eljusson a tanárokhoz, remélhetőleg könyv formájában.