Olvasásmotiváció, e-könyv az iskolában, a közkönyvtárban és az e-könyv-kereskedelem

Friss tapasztalatok az Egyesült Királyságban

TARTALMI ÖSSZEFOGLALÓ

Friss kutatási eredmények igazolják, hogy azok a gyerekek, akik szívesen és gyakran olvasnak, nemcsak az iskolában teljesítenek jobban, hanem későbbi pályájuk során is általában sikeresebbek, mint az olvasni kevésbé szerető társaik. Ugyanakkor az is közismert, hogy a mai gyerekek előnyben részesítik a technológiát és szívesebben olvasnak elektronikus eszközön az iskolában és a szabadidejükben egyaránt. A National Literacy Trust azt kutatja, milyen hatással van mindez a gyerekek és a serdülők (8-16 év) olvasási szokásaira, készségeire és motivációjára, és hogyan lehetne mindezt az olvasás népszerűsítésében és a műveltség emelésében hasznosítani. 2014-ben tehát az RM Books cég közreműködésével azt vizsgálták, hogyan hat az e-könyv olvasása a gyerekek és fiatal felnőttek (8-16 év) olvasási készségeire és motivációjára. A felmérés eredményei szerint az elektronikus olvasást kedvelők száma a projekt alatt szignifikánsan nőtt. Ezért megvizsgáltuk, milyen az oktatási e-könyvek piaca és milyen formában veszik meg, illetve szolgáltatják ezeket a köteteket az iskoláknak és a közkönyvtáraknak az Egyesült Királyságban. Egyúttal arra is kitértünk, milyen (globális) problémák merülnek fel a jelenlegi, megváltozott viszonyok közt.