A szövegértő olvasás megalapozása az első osztályban
Bibliográfia
-
Adamikné Jászó Anna 1996. Az olvasás és az írás tanítása. In: Kernya Róza (szerk.): Az anyanyelvi nevelés módszerei. Budapest–Kaposvár, 15–139.
-
Adamikné Jászó Anna 2001. A magyar olvasástanítás története. Osiris Kiadó, Budapest.
-
Adamikné Jászó Anna 2001. Anyanyelvi nevelés az ábécétől az érettségiig. Trezor Kiadó, Budapest.
-
Adamikné Jászó Anna 2003. Csak az ember olvas. Tinta Könyvkiadó, Budapest.
-
Adamikné Jászó Anna 2002. A szövegértő olvasásról. Magyartanítás 4: 4–14.
-
Adamikné dr. Jászó Anna—dr. Gósy Mária—Lénárd András 1996. A mesék csodái ABC és olvasókönyv. Dinasztia Kiadó, Budapest.
-
Antalné Szabó Ágnes 1995. A szövegszemléletű grammatikatanításról. Magyar Nyelvőr 1: 34–44.
-
Antalné Szabó Ágnes 1997. Új utakon az anyanyelvi nevelésben. Módszertani Lapok – Magyar 2: 24–31.
-
Antalné Szabó Ágnes 2004. Az anyanyelvi nevelés új stratégiái. In: Balázs Géza (szerk.): A magyar nyelvi kultúra jelene és jövője II. MTA Társadalomkutató Központ, Budapest.
-
Antalné Szabó Ágnes 2004. A tanári beszéd kérdésalakzatai. Kézirat.
-
Antalné Szabó Ágnes—Kugler Nóra 2003. Anyanyelvi tantárgy-pedagógiai témavázlatok. Kézirat.
-
Bárdos Jenő 2000. Az idegen nyelvek tanításának elméleti alapjai és gyakorlata. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.
-
Bárdossy Ildikó—Dudás Margit—Pethőné Nagy Csilla—Priskinné Rizner Erika 2002. A kritikai gondolkodás fejlesztése – Az interaktív és reflektív tanulás lehetőségei. Pécsi Tudományegyetem, Pécs–Budapest.
-
Báthory Zoltán 1983. Az iskolai nevelés néhány összetevőjének vizsgálata egy felmérés tükrében (TOF-80) – Bevezető. Pedagógiai Szemle 2: 135–139.
-
Báthory Zoltán 1987. Tanítás és tanulás. Tankönyvkiadó, Budapest.
-
Benczik Vilmos 2001. A néma olvasásról. Magyartanítás 2: 3–7.
-
Cs. Czachesz Erzsébet 1998. Olvasás és pedagógia. Mozaik Oktatási stúdió, Szeged.
-
Cs. Czachesz Erzsébet 1999. Az olvasásmegértés és tanítása. Iskolakultúra 2: 3–14.
-
Cs. Czachesz Erzsébet 2005. Változó perspektívák az olvasási képesség pedagógiai értelmezésében. Iskolakultúra 10: 44–51.
-
Demeter Katalin 1989. Az olvasási képesség fejlődési iránya és színvonala. Pedagógiai Szemle 12: 1131–1141.
-
Falus Iván 1998. Az oktatás stratégiái és módszerei. In: Falus Iván (szerk.): Didaktika. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest 271–323.
-
Fisher, Robert 1999. Hogyan tanítsuk gyermekeinket gondolkodni? Műszaki Könyvkiadó, Budapest.
-
Golnhofer Erzsébet 1998. Pedagógiai értékelés. In: Falus Iván (szerk.): Didaktika. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest 392–418.
-
Gósy Mária 1996. Az olvasott szöveg és az elhangzott szöveg megértésének összefüggései. Magyar Nyelvőr 2: 168–178.
-
Gósy Mária 1999. Pszicholingvisztika. Corvina Kiadó, Budapest.
-
Halász Gábor—Lannert Judit 1998. Jelentés a magyar közoktatásról 1997. Országos Közoktatási Intézet, Budapest.
-
Hernádiné Hámorszky Zsuzsanna 1995. ABC ház Tanítói kézikönyv. MOZAIK Oktatási Stúdió, Szeged.
-
Hernádiné Hámorszky Zsuzsanna 1995. Ábécéskönyv 1. osztály. MOZAIK Oktatási Stúdió, Szeged.
-
Hernádiné Hámorszky Zsuzsanna 1995. Beszéd, olvasás, írás 1. osztályos munkafüzet. MOZAIK Oktatási Stúdió, Szeged.
-
Hernádiné Hámorszky Zsuzsanna 1995. Beszéd, olvasás 1. osztályos munkafüzet. MOZAIK Oktatási Stúdió, Szeged.
-
Hernádiné Hámorszky Zsuzsanna 1995. Mesék az ABC-házból 1. osztály. MOZAIK Oktatási Stúdió, Szeged.
-
Horváth Zsuzsanna 1994. Olvasás, szövegértés. Új Pedagógiai Szemle 7–8: 97–109.
-
Horváth Zsuzsanna—Környei László 2003. A közoktatás minősége és eredményessége. In: Jelentés a magyar közoktatásról 2003. Országos Közoktatási Intézet, Budapest 309–348.
-
Horváth Zsuzsanna: A szövegértés mint koherenciaképző a tanításban és a tanulásban. www.oki.hu
-
H. Tóth István 1993. „Az olvasásfejlesztő irodalomtanítás” eredményességéért. Magyartanítás 5: 20–22.
-
H. Tóth István 1998. Az olvasásmegértés és a nyelvi Ízlés fejlesztése. Magyartanítás 1: 29–31.
-
Joó András 1979. A tanulás folyamatát szabályozó tényezők – az eszköztudás és a tartalomtudás. Pedagógiai Szemle 4: 326–338.
-
Kádárné Fülöp Judit 1983. Az olvasás mint kommunikációs képesség. Pedagógiai Szemle 2: 140–150.
-
Kádárné Fülöp Judit—Takács Etel 1981. Ki tud olvasni? Köznevelés 3: 17–19.
-
Komár Gabriella 1992. Játékház Képes olvasókönyv I. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.
-
Ladányi Péter 1962. A kérdő mondatok logikai analíziséhez. Nyelvtudományi Közlemények 64: 187–207.
-
Lénárd András 1998. Törpeléptek I. Dinasztia Kiadó, Budapest.
-
Lénárd András 1998. Törpeléptek II. Dinasztia Kiadó, Budapest.
-
Lénárd Ferenc 1979. A közoktatás fejlesztése és a pszichológia. Akadémiai Kiadó, Budapest.
-
Meixner Ildikó1992. Játékház Feladatlapok I. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.
-
Meixner Ildikó1992. Játékház Feladatlapok II. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.
-
Meixner Ildikó 1995. A dyslexia prevenció és reedukáció módszere. Akadémiai Kiadó, Budapest.
-
Mihály Ildikó 2002. A PISA 2000 – A hivatalos OECD-jelentés tanulságai. Új Pedagógiai Szemle 2002. július–augusztus 189–203.
-
Mozaik Kerettantervrendszer 2004.
-
Nagy Ferenc 1976. A tanárok kérdéskultúrája. Akadémiai Kiadó, Budapest.
-
Nagy József 2006. Olvasástanítás: A megoldás stratégiai kérdései. In Józsa Krisztián (szerk.): Az olvasási képesség fejlődése és fejlesztése. Dinasztia Tankönyvkiadó, Budapest, 17 –43.
-
Nagy József 2006. A szóolvasó készség fejlődésének kritériumorientált diagnosztikus feltérképezése. In Józsa Krisztián (szerk.): Az olvasási képesség fejlődése és fejlesztése. Dinasztia Tankönyvkiadó, Budapest, 91 –107.
-
Reid, J. F. 1966. Learning to think abaut reading, Educational Research, 9. kötet, 56–62.
-
Raban, B. 1986. Children’s Thinking about reading and Writing Reading, Reading Centre, University of Reading School of Education.
-
Subosits István 1989. Az olvasás és az írás zavarainak értelmezése a pedagógiában. Pedagógiai Szemle 10: 960–970.
-
Szikszainé Nagy Irma 2003. Gondolatok a szövegértő olvasásról Adamikné Jászó Anna cikke kapcsán. Magyar Nyelvőr 1: 57–64.
-
Szilágyi Imréné 2003. Egy diagnosztikus tantárgyi mérés tanulságai. Olvasás-szövegértés – 4. évfolyam. Budapesti Nevelő 2: 12–19.
-
Szívós Péter—Tóth István György 1999. Monitor 1999. Társadalomkutatási Informatikai Egyesülés, Budapest.
-
Temple, Charles—Steele, Jeannie—Meredith, Kurtis 1988. A kritikai gondolkodás fejlesztésének módszerei, A kritikai gondolkodás fejlesztése olvasással és írással projekt II. tankönyv, kézirat.
-
Tóth Beatrix 2005. Olvasási stratégiák és tanításuk. In Kommunikáció–Nyelv–Művészet 143–155. Az Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító- és Óvóképző Főiskolai Karának Tudományos Közleményei XXVIII. Trezor Kiadó, Budapest.
-
Tóth Judit 2005. A 2003-as Pisa-vizsgálat tapasztalatai a magyar gyerekek értő olvasásáról. Zalai Könyvtári levelező 2: 36–42.
-
Dr. Tóth László 2002. Az olvasás pszichológiai alapjai. Pedellus Tankönyvkiadó, Debrecen
-
Vári Péter 1989. A MONITOR ’86 vizsgálat ismertetése. Pedagógiai Szemle 12: 1123–1130.
-
Vári Péter 1992. Az Országos Közoktatási Intézet Értékelési Központjának jelentése a tanulók tudásszintjéről (MONITOR ’91 – vizsgálat) Új Pedagógiai Szemle 4: 3–20.
-
Vári Péter 1994. Miért Monitor? (Monitor ’93 – vizsgálat) Új Pedagógiai Szemle 7–8: 93–97.
-
Vári Péter (szerk.) 1997. Monitor ’95 – A tanulók tudásának felmérése (Mérés – Értékelés – Vizsga 1.) Országos Közoktatási Intézet, Budapest.
-
Vári Péter—Andor Csaba—Bánfi Ilona—Bérces Judit—Krolopp Judit—Rózsa Csaba 1998. Jelentés a Monitor ’97 felmérésről. Új Pedagógiai Szemle 1: 82–105.
-
Vári Péter (szerk.) 1999. Monitor ’97 – A tanulók tudásának változása (Mérés –Értékelés –Vizsga 6.)
-
Vári Péter—Bánfi Ilona—Felvégi Emese—Krolopp Judit—Rózsa Csaba—Szalay Balázs 2001. A PISA 2000 vizsgálatról. Új Pedagógiai Szemle 12: 31–43.
-
Zsolnai József 1991. Tanítási program 1. osztály. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.
-
Zsolnai József 1986. Feladatgyűjtemény 1. osztály. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.
-
Zsolnai József 2000. Szó és betű Olvasókönyv az általános iskola 1. osztálya számára. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.
-
Zsolnai József 2000. Csillagjáró Fehér Ráró Olvasókönyv az általános iskola 1. osztálya számára. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.