A szövegértő olvasás megalapozása az első osztályban

Bibliográfia

  1. Adamikné Jászó Anna 1996. Az olvasás és az írás tanítása. In: Kernya Róza (szerk.): Az anyanyelvi nevelés módszerei. Budapest–Kaposvár, 15–139.

  2. Adamikné Jászó Anna 2001. A magyar olvasástanítás története. Osiris Kiadó, Budapest.

  3. Adamikné Jászó Anna 2001. Anyanyelvi nevelés az ábécétől az érettségiig. Trezor Kiadó, Budapest.

  4. Adamikné Jászó Anna 2003. Csak az ember olvas. Tinta Könyvkiadó, Budapest.

  5. Adamikné Jászó Anna 2002. A szövegértő olvasásról. Magyartanítás 4: 4–14.

  6. Adamikné dr. Jászó Anna—dr. Gósy Mária—Lénárd András 1996. A mesék csodái ABC és olvasókönyv. Dinasztia Kiadó, Budapest.

  7. Antalné Szabó Ágnes 1995. A szövegszemléletű grammatikatanításról. Magyar Nyelvőr 1: 34–44.

  8. Antalné Szabó Ágnes 1997. Új utakon az anyanyelvi nevelésben. Módszertani Lapok – Magyar 2: 24–31.

  9. Antalné Szabó Ágnes 2004. Az anyanyelvi nevelés új stratégiái. In: Balázs Géza (szerk.): A magyar nyelvi kultúra jelene és jövője II. MTA Társadalomkutató Központ, Budapest.

  10. Antalné Szabó Ágnes 2004. A tanári beszéd kérdésalakzatai. Kézirat.

  11. Antalné Szabó Ágnes—Kugler Nóra 2003. Anyanyelvi tantárgy-pedagógiai témavázlatok. Kézirat.

  12. Bárdos Jenő 2000. Az idegen nyelvek tanításának elméleti alapjai és gyakorlata. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.

  13. Bárdossy Ildikó—Dudás Margit—Pethőné Nagy Csilla—Priskinné Rizner Erika 2002. A kritikai gondolkodás fejlesztése – Az interaktív és reflektív tanulás lehetőségei. Pécsi Tudományegyetem, Pécs–Budapest.

  14. Báthory Zoltán 1983. Az iskolai nevelés néhány összetevőjének vizsgálata egy felmérés tükrében (TOF-80) – Bevezető.  Pedagógiai Szemle 2: 135–139.

  15. Báthory Zoltán 1987. Tanítás és tanulás. Tankönyvkiadó, Budapest.

  16. Benczik Vilmos 2001. A néma olvasásról. Magyartanítás 2: 3–7. 

  17. Cs. Czachesz Erzsébet 1998. Olvasás és pedagógia. Mozaik Oktatási stúdió, Szeged.

  18. Cs. Czachesz Erzsébet 1999. Az olvasásmegértés és tanítása. Iskolakultúra 2: 3–14.

  19. Cs. Czachesz Erzsébet 2005. Változó perspektívák az olvasási képesség pedagógiai értelmezésében.  Iskolakultúra 10: 44–51.

  20. Demeter Katalin 1989. Az olvasási képesség fejlődési iránya és színvonala. Pedagógiai Szemle 12: 1131–1141.

  21. Falus Iván 1998. Az oktatás stratégiái és módszerei. In: Falus Iván (szerk.): Didaktika. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest 271–323.

  22. Fisher, Robert 1999. Hogyan tanítsuk gyermekeinket gondolkodni? Műszaki Könyvkiadó, Budapest.

  23. Golnhofer Erzsébet 1998. Pedagógiai értékelés. In: Falus Iván (szerk.): Didaktika. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest 392–418.

  24. Gósy Mária 1996. Az olvasott szöveg és az elhangzott szöveg megértésének összefüggései. Magyar Nyelvőr 2: 168–178.

  25. Gósy Mária 1999. Pszicholingvisztika. Corvina Kiadó, Budapest.

  26. Halász Gábor—Lannert Judit 1998. Jelentés a magyar közoktatásról 1997. Országos Közoktatási Intézet, Budapest.

  27. Hernádiné Hámorszky Zsuzsanna 1995. ABC ház Tanítói kézikönyv. MOZAIK Oktatási Stúdió, Szeged.

  28. Hernádiné Hámorszky Zsuzsanna 1995. Ábécéskönyv 1. osztály. MOZAIK Oktatási Stúdió, Szeged.

  29. Hernádiné Hámorszky Zsuzsanna 1995. Beszéd, olvasás, írás 1. osztályos munkafüzet. MOZAIK Oktatási Stúdió, Szeged.

  30. Hernádiné Hámorszky Zsuzsanna 1995. Beszéd, olvasás 1. osztályos munkafüzet. MOZAIK Oktatási Stúdió, Szeged.

  31. Hernádiné Hámorszky Zsuzsanna 1995. Mesék az ABC-házból 1. osztály. MOZAIK Oktatási Stúdió, Szeged.

  32. Horváth Zsuzsanna 1994. Olvasás, szövegértés. Új Pedagógiai Szemle 7–8: 97–109.

  33. Horváth Zsuzsanna—Környei László 2003. A közoktatás minősége és eredményessége. In: Jelentés a magyar közoktatásról 2003. Országos Közoktatási Intézet, Budapest 309–348.

  34. Horváth Zsuzsanna: A szövegértés mint koherenciaképző a tanításban és a tanulásban. www.oki.hu

  35. H. Tóth István 1993. „Az olvasásfejlesztő irodalomtanítás” eredményességéért. Magyartanítás 5: 20–22.

  36. H. Tóth István 1998. Az olvasásmegértés és a nyelvi Ízlés fejlesztése. Magyartanítás 1: 29–31.

  37. Joó András 1979. A tanulás folyamatát szabályozó tényezők – az eszköztudás és a tartalomtudás. Pedagógiai Szemle 4: 326–338.

  38. Kádárné Fülöp Judit 1983. Az olvasás mint kommunikációs képesség. Pedagógiai Szemle 2: 140–150.

  39. Kádárné Fülöp Judit—Takács Etel 1981. Ki tud olvasni? Köznevelés 3: 17–19.

  40. Komár Gabriella 1992. Játékház Képes olvasókönyv I. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.

  41. Ladányi Péter 1962. A kérdő mondatok logikai analíziséhez. Nyelvtudományi Közlemények 64: 187–207.

  42. Lénárd András 1998. Törpeléptek I. Dinasztia Kiadó, Budapest.

  43. Lénárd András 1998. Törpeléptek II. Dinasztia Kiadó, Budapest.

  44. Lénárd Ferenc 1979. A közoktatás fejlesztése és a pszichológia. Akadémiai Kiadó, Budapest.

  45. Meixner Ildikó1992. Játékház Feladatlapok I. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.

  46. Meixner Ildikó1992. Játékház Feladatlapok II. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.

  47. Meixner Ildikó 1995. A dyslexia prevenció és reedukáció módszere. Akadémiai Kiadó, Budapest.

  48. Mihály Ildikó 2002. A PISA 2000 – A hivatalos OECD-jelentés tanulságai.  Új Pedagógiai Szemle 2002. július–augusztus 189–203.

  49. Mozaik Kerettantervrendszer 2004.

  50. Nagy Ferenc 1976. A tanárok kérdéskultúrája. Akadémiai Kiadó, Budapest.

  51. Nagy József 2006. Olvasástanítás: A megoldás stratégiai kérdései. In Józsa Krisztián (szerk.): Az olvasási képesség fejlődése és fejlesztése. Dinasztia Tankönyvkiadó, Budapest, 17 –43.

  52. Nagy József 2006. A szóolvasó készség fejlődésének kritériumorientált diagnosztikus feltérképezése. In Józsa Krisztián (szerk.): Az olvasási képesség fejlődése és fejlesztése. Dinasztia Tankönyvkiadó, Budapest, 91 –107.

  53. Reid, J. F. 1966. Learning to think abaut reading, Educational Research, 9. kötet, 56–62.

  54. Raban, B. 1986. Children’s Thinking about reading and Writing Reading, Reading Centre, University of Reading School of Education.

  55. Subosits István 1989. Az olvasás és az írás zavarainak értelmezése a pedagógiában. Pedagógiai Szemle 10: 960–970.

  56. Szikszainé Nagy Irma 2003. Gondolatok a szövegértő olvasásról Adamikné Jászó Anna cikke kapcsán. Magyar Nyelvőr 1: 57–64.

  57. Szilágyi Imréné 2003. Egy diagnosztikus tantárgyi mérés tanulságai. Olvasás-szövegértés – 4. évfolyam. Budapesti Nevelő 2: 12–19.

  58. Szívós Péter—Tóth István György 1999. Monitor 1999. Társadalomkutatási Informatikai Egyesülés, Budapest.

  59. Temple, Charles—Steele, Jeannie—Meredith, Kurtis 1988. A kritikai gondolkodás fejlesztésének módszerei, A kritikai gondolkodás fejlesztése olvasással és írással projekt II. tankönyv, kézirat.

  60. Tóth Beatrix 2005. Olvasási stratégiák és tanításuk. In Kommunikáció–Nyelv–Művészet 143–155. Az Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító- és Óvóképző Főiskolai Karának Tudományos Közleményei XXVIII. Trezor Kiadó, Budapest.

  61. Tóth Judit 2005. A 2003-as Pisa-vizsgálat tapasztalatai a magyar gyerekek értő olvasásáról. Zalai Könyvtári levelező 2: 36–42.

  62. Dr. Tóth László 2002. Az olvasás pszichológiai alapjai. Pedellus Tankönyvkiadó, Debrecen

  63. Vári Péter 1989. A MONITOR ’86 vizsgálat ismertetése. Pedagógiai Szemle 12: 1123–1130.

  64. Vári Péter 1992. Az Országos Közoktatási Intézet Értékelési Központjának jelentése a tanulók tudásszintjéről (MONITOR ’91 – vizsgálat) Új Pedagógiai Szemle 4: 3–20.

  65. Vári Péter 1994. Miért Monitor? (Monitor ’93 – vizsgálat) Új Pedagógiai Szemle 7–8: 93–97.

  66. Vári Péter (szerk.) 1997. Monitor ’95A tanulók tudásának felmérése (Mérés – Értékelés – Vizsga 1.) Országos Közoktatási Intézet, Budapest.

  67. Vári Péter—Andor Csaba—Bánfi Ilona—Bérces Judit—Krolopp Judit—Rózsa Csaba 1998. Jelentés a Monitor ’97 felmérésről. Új Pedagógiai Szemle 1:  82–105.

  68. Vári Péter (szerk.) 1999. Monitor ’97 – A tanulók tudásának változása (Mérés –Értékelés –Vizsga 6.)

  69. Vári Péter—Bánfi Ilona—Felvégi Emese—Krolopp Judit—Rózsa Csaba—Szalay Balázs 2001. A PISA 2000 vizsgálatról. Új Pedagógiai Szemle 12: 31–43.

  70. Zsolnai József 1991. Tanítási program 1. osztály. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.

  71. Zsolnai József 1986. Feladatgyűjtemény 1. osztály. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.

  72. Zsolnai József 2000. Szó és betű Olvasókönyv az általános iskola 1. osztálya számára. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.

  73. Zsolnai József 2000. Csillagjáró Fehér Ráró Olvasókönyv az általános iskola 1. osztálya számára. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.