Közösségi szolgálat vagy önkéntesség?

IRODALOM

Batchelder, T. H. & Root, S. (1994) Effects of an undergraduate program to integrate academic learning and service: Cognitive, prosocial cognitive, and identity outcomes. Journal of Adolescence, 17 (4), pp. 341-355.

Bodó M. (2014) A közösségi szolgálat 2011-es bevezetése és tanulságai. In: Új pedagógiai szemle, 2014/3-4. pp. 47-68

Gray, M. J., Ondaatje, E., Fricker, R., Geschwind, S., Goldman, C. A., Kaganoff, T. Robyn, A., Sundt, M., Vogelgesang, L., & Klein, S. P. (1999) Combining Service and Learning in Higher Education: Evaluation of the Learn and Serve America, Higher Education Program. Santa Monica, CA: RAND.

Fényes H. & Kiss G. (2011) Az önkéntesség Európai Éve – Az önkéntesség társadalmi jelensége és jelentősége. Debreceni Szemle I. rész XIX. évfolyam, 4. szám pp. 360-368.

Fényes H. (2014) Önkéntesség és új típusú önkéntesség a Debreceni egyetemisták körében. In: Fényes H. & Szabó I. (szerk) (2014) Campus-lét a Debreceni Egyetemen. Debreceni Egyetemi Kiadó pp. 85-108.

Furco, A. (1996) Service-learning: A Balanced Approach to Experiental Education. Expanding Boundaries: Service and learning. Corporation for National Service, Washington DC.

Hesser, G. (1995) Faculty assessment of student learning: Outcomes attributed to service-learning and evidence of changes in faculty attitudes about experiential education. Michigan Journal of Community Service Learning, 2, pp. 33-42.

Közösségi szolgálat portál: törvényi háttér. Letöltés: 2016.08.10.

Spring, K.; Grimm, R. & Dietz, N. (2008) Community Service and Service-learning in America’s Schools. Washington, DC: Corporation for National & Community service.

Vörös A. (2012) Mi az a társadalmi felelősségvállalás és mit tehetnek ezért a közintézmények? In. Társadalmi felelősségvállalás – Mit tehet a közszféra? Hoppá Disszeminációs Füzetek 36., Tempus Közalapítvány pp. 4-7