A tanárrá válás indikátorai az 1945 előtti Magyarországon
IRODALOM
Biró Zs. H. – Nagy P. T. (2012): Bölcsészek és tanárok a 19–20. században. WJLF, Budapest (Szociológiai dolgozatok 3.).
Biró Zs. H. (2012): Zsidók a magyar bölcsészkarokon, a tanárképzésben és a tanári pályán (1890–1940). In: Biró Zs. H. & Nagy P. T. (szerk.): Zsidóság – tradicionalitás és modernitás. Jubileumi kötet a 75 éves Karády Viktor tiszteletére. Budapest, WJLF. pp. 175-194.
Biró Zs. H. (2014a): Középiskolai tanári karrier a 20. század első felében. In: Nagy P. T. & Veroszta Zs. (Szerk.): A felsőoktatás kutatása. Tisztelgő kötet Hrubos Ildikó születésnapjára. Gondolat, Budapest. pp. 21-39. (Társadalom és oktatás 38.)
Biró Zs. H. (2014b): Bölcsészdiploma és társadalom. Német szakos középiskolai tanárok Magyarországon (1895–1945): a tanulmányi és szakmai karrier társadalmi meghatározottsága. Gondolat, Budapest. (Társadalom és oktatás 39.)
Ferge Zs. et al. (1972): A pedagógusok helyzete és munkája. Az MTA Szociológiai Kutató Intézet és a Fővárosi Pedagógiai Intézet vizsgálata. MTA SZKI, Budapest.
Karády V. (1995): A középiskolai elitképzés első funkcióváltása Magyarországon 1867–1900. Educatio, 1995/tél. pp. 639-667.
Karády V. (1997): Iskolarendszer és felekezeti egyenlőtlenségek Magyarországon (1867–1945). Replika Kör, Budapest.
Karády V. (2000): Vallási szegregáció és iskolapiac: más vallású diákok a felekezeti gimnáziumokban (1867–1944). In: Zsidóság és társadalmi egyenlőtlenségek, 1876–1945: történeti-szociológiai tanulmányok. Replika Kör, Budapest. pp. 169-192.
Karády V. (2012): Tantárgy-sajátos alkulturális egyenlőtlenségek a dualista kor középiskolásainak tanulmányi teljesítményeiben,.Educatio, 2012/tél. pp. 513-534.
Nagy M. (Szerk.) (1997): Tanári pálya és életkörülmények 1996/97. Okker Kiadó, Budapest.
Nagy P. T. (2004): Az alternativitás formái a magyar oktatástörténetben. Educatio, 2004/tavasz. pp. 75-97.
Nagy P. T. (2006): A kolozsvári bölcsészkar és természettudományi kar hallgatóságának felekezeti rekrutációja (1872-1918). Magyar Pedagógia No. 2006/6. pp. 15-28.
Nagy P. T. (2009): Történészdiplomások a két világháború között. Magyar Tudomány No. 170/2. pp. 143-152.
Varga J. (2007): Kiből lesz ma tanár? A tanári pálya választásának empirikus elemzése. Közgazdasági Szemle No. 2007/7–8. pp. 609-627.
Varga J. (2009): A tanárok elosztása a különböző szociokulturális hátterű tanulókat tanító iskolák között. In: Fazekas Károly (Szerk.): Oktatás és foglalkoztatás. Magyar Tudományos Akadémia Közgazdaságtudományi Intézet, Budapest. (KTI Könyvek 12.)