Pontosan egy napig tartott az a rendhagyó matekóra, amely után – néhány évvel ezelőtt – interjút készítettem Sőrés Ágnessel, a budapesti Békésy György Szakközépiskola matematika–fizika szakos tanárával. Az elhivatott pedagógus ugyanis képes volt rávenni a külvárosi középiskola diákjait arra, hogy 24 (majd később 33) órán keresztül, a szó szoros értelmében éjjel-nappal a matematikával foglalkozzanak a hétvégi buli vagy éppen a semmittevés helyett.
Tanórái egyediek, ötletesek és kreatívak, ám nemcsak iskolai keretek között mozgósítja a diákjait, számtalan programot szervez a számukra, így többek között – immár nyolcadik éve – nyári matektáborokat is. A nyári szünidő közeledtével nem véletlenül éppen őt kerestem fel, hogy választ adjon az év végével, a vakációval kapcsolatos kérdéseimre: milyen eszközökkel lehet fegyelmezni a vakációra készülő diákokat a tanév végén, hogyan lehet lekötni a figyelmüket?